100 jaar Hoffmann, 100 dagen gereedschap voor jubileumprijzen
Hoffmann, de moedermaatschappij van de Hoffmann Group, viert het honderdjarig bestaan. Op 23 april start in de eShop op www.hoffmann-group.com een speciale actie: honderd dagen lang wordt een uitgelezen selectie kwaliteitsgereedschap voor jubileumprijzen aangeboden.
Hoffmann is het jubileumjaar onder de beste condities begonnen. In 2018 realiseerden Hoffmann SE en haar dochterondernemingen voor het eerst een recordomzet van meer dan 1 miljard euro. Het aantal medewerkers bereikte een piek van meer dan 3000 en het bedrijf blijft organisch groeien. “Dat ons bedrijf het zo goed doet, hebben we vooral te danken aan onze medewerkers”, zegt Nicola Bleicher, achterkleindochter van de oprichter en aandeelhouder van Hoffmann SE. Haar zus en medepartner Verena Heinrich vult aan: “Onze medewerkers zijn de bron van ons honderd jaar oude bedrijf. Zij zorgen er met vooruitziendheid, creativiteit en ondernemingsgeest voor dat het zich altijd flexibel aanpast aan de huidige tijdgeest.”
Hoffmann-catalogus
Oprichter Josef Hoffmann legde op 11 maart 1919 in München de eerste steen voor Hoffmann SE. Zijn zoon Franz stapte in 1932 in de onderneming. Hij vond in 1936 de Hoffmann-catalogus uit, die nu in 18 talen wordt gepubliceerd en ook als eShop beschikbaar is op de website. Franz Hoffmann heeft zich vanaf de jaren vijftig van de vorige eeuw consequent gericht op specialistisch advies en de verkoop van kwaliteitsgereedschap. De introductie van de eigen productlijnen onder het merk GARANT in 1973 gaat ook terug op Franz Hoffmann. Als jarenlange bedrijfsleider heeft hij als geen ander vorm gegeven aan de cultuur en het waardensysteem. “We koesteren nog steeds de waarden waarmee het bedrijf succesvol is geworden en vatten ze vandaag de dag samen onder de formule ‘Pioneering, Precise, Personal’”, zegt Siegfried Neher, Chief Technology & Transformation Officer van Hoffmann SE. “Naast een uitgesproken kwaliteitsbewustzijn omvat dit ook de wil om dingen op een eenvoudige, geconcentreerde en nuttige manier te benaderen, te streven naar permanente verbeteringen en te plannen voor de lange termijn. Ons waardesysteem is ons kompas, dat ons richting geeft en ons op koers houdt.” Tijdens de derde generatie fuseerde Hoffmann met de familiebedrijven Gödde, Oltrogge en Perschmann tot de Hoffmann Groep – tegenwoordig de nummer één voor kwaliteitsgereedschap in Europa. Vandaag, in de vierde generatie, zijn de Hoffmann Groep en haar partners met 69 vestigingen in meer dan 50 landen over de hele wereld aanwezig. Een centrale erfenis van Franz Hoffmann is het credo ‘altijd beter’. Het is de drijvende kracht achter het innovatieve vermogen van het bedrijf. “We investeren massaal in de toekomst om innovaties mogelijk te maken”, zegt Nicola Bleicher. “De huidige focus ligt op de ontwikkeling van digitale producten en diensten. Met LogisticCity lanceren we ook het grootste project in de geschiedenis van het bedrijf. LogisticCity wordt momenteel gebouwd op een terrein van 21,5 hectare in Neurenberg en wordt het wereldwijde centrale magazijn. Op de nieuwe locatie in Neurenberg zullen in totaal ongeveer 900 medewerkers in dienst zijn.