Alle lasrookfilters in één oogopslag beheerd
Plymovent introduceert de ControlPro. Dit webportaal zorgt voor een optimale beschikbaarheid en operationele efficiency voor filtersystemen die lasrook verwijderen in industriële faciliteiten.
Met het webportal ControlPro Connect kunnen klanten in één oogopslag meerdere filters in hun hal bewaken, beheren en besturen.
Het portaal levert in real-time de status van alle filters en geeft nauwkeurig inzicht in trends en afwijkingen. Door bewaking van deze gegevens kan gepland onderhoud beter worden georganiseerd om de kosten minimaal en de beschikbaarheid optimaal te houden.
Gemakkelijk beheer filtersystemen
ControlPro Connect is de IIOT-oplossing voor filters en ventilators die worden aangestuurd door de ControlPro-besturingsapparatuur van Plymovent. Met dit webportaal kunnen klanten in één oogopslag meerdere filters in hun hal bewaken, beheren en besturen. Het dashboard van de ControlPro Connect biedt een overzicht van de hoofdfuncties en status van de filters. Via de gebruikersinterface kan de plattegrond van de fabriek eenvoudig worden geüpload en kunnen de filterinstallaties worden ingevoegd. Het systeem toont vervolgens alle relevante informatie van de filters en ventilators, bijvoorbeeld filterdruk, energiebesparingen, niveau in de stofton, alarmen en waarschuwingen.
Onderhoudsteam bespaart tijd
Voor bedrijven met intensieve laswerkzaamheden kan het onderhoud van alle filtersystemen een tijdrovende taak zijn. Het nieuwe webportaal combineert alle gegevens van de verschillende filters met elkaar (bijvoorbeeld filterdruk en niveaus in de stofton) en deze kunnen worden beheerd vanaf een desktop of een tablet. Waarschuwingen en alarmen worden in real-time met de exacte locatie in de hal getoond en via e-mail rechtstreeks afgeleverd aan de aangewezen verantwoordelijke persoon binnen de organisatie. Het bespaart het onderhoudsteam kostbare tijd als niet elk afzonderlijk filter in de hal hoeft te worden gecontroleerd.
Historische gegevens van de filterprestatie worden opgeslagen om deze gemakkelijk te kunnen analyseren. Rapporten over de prestatie van de installatie zijn beschikbaar in grafische vorm en als historische gegevens per week, maand of jaar. Met de opgeslagen gegevens krijgen klanten een nauwkeurig inzicht in trends en afwijkingen, zodat zij op gegevens gebaseerde beslissingen kunnen nemen om de filterwerking te optimaliseren, preventief onderhoud te plannen en de beschikbaarheid te maximaliseren.
Energie besparen
Klanten kunnen besparen op energie en kosten door filteractiviteiten op nationale feestdagen uit te zetten. Extra reinigingscycli kunnen zo worden gepland dat deze worden uitgevoerd tijdens lunchpauzes, zodat het systeem altijd in optimale conditie is. In het geval van overwerk kunnen de werkuren gemakkelijk worden aangepast voor een aantal filters of voor alle filters in één keer. Door filtersystemen op deze flexibele wijze te beheren, kan worden bespaard op tijd en energie.
Beste vriend
Peter van Aken, Vice President Sales en Marketing van Plymovent is trots op dit nieuwe portaal. “Dit portaal wordt de beste vriend van alle HSE-managers, zodat de beschikbaarheid en operationele efficiency optimaal zijn en de best mogelijke binnenlucht wordt geboden.”