Altrex ‘Leverancier van het jaar’ bij Zevij-Necomij

Tijdens het jaarlijkse relatiecongres van Zevij-Necomij, inkooporganisatie voor de technische groothandel, is klimmateriaalproducent Altrex uitgeroepen tot ‘Leverancier van het jaar 2017’.

Het congres had als thema Datamanagement. En daarbinnen paste ook deze verkiezing. De titelstrijd ging namelijk tussen Altrex, AXA en Den Braven, die alle drie waren genomineerd omdat zij uitmuntend presteren op het gebied van data. Het aanleveren  van uitgebreide productinformatie inclusief afbeeldingen, filmpjes en documentatie is voor hen een standaard geworden waar de groothandel veel profijt van heeft. Volgens een vakjury, bestaande uit de aangesloten groothandels, doet Altrex dat het beste. Jan Keizer, CEO van Altrex, nam de award in ontvangst.

Digitaal kanaal ontwikkelen
Het relatiecongres in het Chassé Theater te Breda werd bezocht door zo’n 500 groothandels en leveranciers in bouw en industrie.  De focus van Marc de Dobbelaere, directeur van Zevij-Necomij, lag in zijn openingsspeech op het digitale kanaal. De Dobbelaere gaf aan dat Zevij-Necomij dé backoffice van alle e-commerce activiteiten van de aangesloten groothandels en leveranciers wil bieden tegen de laagste kosten in de markt.

Het gebrek aan snelheid geeft concurrenten (uit onverwachte hoek) de mogelijkheid de markt te betreden en de versnippering zorgt ervoor dat er veel te hoge kosten ontstaan. Vandaar dat De Dobbelaere nog eens een nadrukkelijke oproep deed om op dit gebied de neuzen bij zowel leveranciers als leden dezelfde kant op te krijgen. “We moeten samenwerken om een efficiënt digitaal kanaal te ontwikkelen voor de professionele markt van ijzerwaren en gereedschappen. Niet versnipperen maar samenwerken.”

Alle communicatiemiddelen gebruiken
Met als vakgebied e-commerce, CRM, en big data liet Marcel Joosten, e-commerce directeur van Centralpoint, de volle zaal zien dat de B2B-klant in het digitale kanaal vooral als B2C-klant benaderd moet worden. “In de B2B sector heb je daarnaast altijd wel een stukje advies nodig. Gebruik hiervoor in elk geval alle communicatiemiddelen zoals chat, WhatsApp en Twitter!” raadt Joosten aan. “Gebruik productvideo’s, ook op Youtube. De key is het structureren van data. Luisteren (naar de klant) is heel belangrijk.”

Minder contactmomenten
Professor Steven van Belleghem wist met een intelligent en humoristisch verhaal de volle zaal in zijn greep te houden. Van Belleghem: “Naast de flinke investeringen in automatisering zullen we ook flink in onze mensen moeten blijven investeren.” Als de robot, bestelapp en internet veel van ons over hebben genomen zal het aantal contactmomenten met de klant drastisch omlaag gaan. Klanten die eerst wekelijks aan de balie stonden staan daar straks nog maar twee keer per jaar. Dan is het zaak om van die twee keer wel werkelijk het allerbeste te maken. De klantenrelatie van de toekomst is digitaal en menselijk. Digitaal is simpelweg een  voorwaarde en wie zijn data niet op orde heeft wordt niet gevonden. Maar het echte verschil maken de mensen gelukkig nog steeds zelf.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Bedrijf en Economie

Makita ‘Leverancier van het jaar’ van Zevij-Necomij

17-07 Zevij-Necomij, de inkooporganisatie voor technische groothandel in Nederland, hield onlangs haar jaarlijks relatiecongres NXT.…

Werkplaatstechniek

Verstelbare ladder voor scheve ondergrond

26-06 Smart Level Company heeft een innovatief ladder systeem ontwikkeld voor professioneel gebruik. Met het…

Bedrijf en Economie

Omzet Zevij-Necomij groeit met 22 procent

06-01 Inkooporganisatie voor de technische groothandel Zevij-Necomij heeft in 2015 een omzetstijging van 22% behaald.…

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs