Amada versterkt service
Machinebouwer Amada heeft het nieuwe onafhankelijke bedrijf Amada Service Europe opgezet. Door de oprichting van deze business unit kan de fabrikant van plaatbewerkingsmachines elke markt in Europa voorzien van een constant hoog serviceniveau.
Christophe Sangnier, president van Amada Service Europe: “Het creëren van een overkoepelend constant hoog serviceniveau zal onze Europese klanten nog meer gemoedsrust geven.”
Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in de gebouwen van Amada France in Parijs. Amada merkt daarbij wel op dat de oprichting van de nieuwe Europese servicetak op geen enkele manier iets zal veranderen aan de efficiënte service, die klanten al dagelijks ontvangen van hun lokale serviceteams. Wel garandeert de oprichting van Amada Service Europe een uniforme service in heel Europa, ongeacht de locatie.
Verbeteren levertijden
“We willen dezelfde eersteklas kwaliteit van dienstverlening bieden, ongeacht waar de klant zich in Europa bevindt, inclusief ontwikkelingslanden”, zegt Christophe Sangnier, president van Amada Service Europe. “Het nieuwe bedrijf heeft zichzelf een aantal belangrijke doelen gesteld, waaronder de verdere kwalificatie van servicemonteurs in overeenstemming met de zich snel ontwikkelende machinetechnologie. We zullen ook doorgaan met het verbeteren van de levertijden voor reserveonderdelen en verbruiksartikelen.”
Nog meer gemoedsrust
Daarnaast zal het Europese servicebedrijf streven naar meer digitalisering door hoogwaardige en op maat gemaakte industriële IoT-diensten aan te bieden in alle markten en gebieden. Een andere doelstelling is om best practice-diensten in heel Europa te promoten ten behoeve van eindklanten. “Onze Europese serviceteams ondersteunen hun klanten proactief, snel en professioneel”, zegt Sangnier, die 27 jaar service-ervaring heeft bij Amada. “Ik wil mijn kennis gebruiken om Amada Service Europe te verenigen en hetzelfde toonaangevende serviceniveau op het hele continent te bieden. We staan al bekend om onze uitstekende service, maar het creëren van een overkoepelend constant hoog serviceniveau zal onze Europese klanten nog meer gemoedsrust geven.”