AWL inspireert klanten
AWL hield op 10 en 11 juni voor de zevende keer de ‘Customer Days’. Klanten vanuit heel Europa kwamen naar Harderwijk, waar zij tijdens een Lunch2Lunch meeting meer inzicht verkregen in het vinden van een goede balans tussen vraag en aanbod, lokaal en globaal en de veeleisendheid van de OEM’s.
Het thema voor deze klantendagen was ‘Balance your flexibility’, gebaseerd op de vraag “hoe om te gaan met de groei van globale platforms?”
Naast presentaties van AWL over haar productielocatie in China, de ontwikkelingen op het gebied van laserlassen in combinatie met kwaliteitscontrole en het lassen van exotische materialen, de toekomst van laserlasmallen en de Configure-to-Order (CTO) modules die AWL gereed heeft, waren er ook diverse gastsprekers. Zo gaf Fanuc een interessante presentatie over de toekomst van robots, waarbij duidelijk werd dat deze steeds meer zullen samenwerken met mensen waarbij ook nieuwe markten gevonden worden.
ACE-Force zorgde ervoor dat de toehoorders buiten de bestaande kaders gingen denken door een inspirerend verhaal over de ontwikkelingen binnen de automobieldistributie in Europa en wereldwijd. Waarbij het neerzetten van een merk en de emotionele keuzes van klanten steeds meer centraal komen te staan. Daarnaast werd duidelijk dat China steeds belangrijker gaat worden in de wereld. Niet alleen als afzetmarkt, maar zeer zeker ook als producent van hoogwaardige producten.
BlackBird presenteerde zijn recente ontwikkelingen op het gebied van scannerlassen. Daarbij kregen de kwaliteit van de las en de laser veel aandacht. JR Automation, de strategische partner van AWL in Amerika sloot de sessie af met een vurig betoog over dat succes in hoge mate afhankelijk is van de kwaliteit en de inzet van je personeel. En dat het een balans zoeken is tussen medewerkers de ruimte geven om met goede ideeën te komen en aan de andere kant ook de financiële injectie om deze te kunnen financieren.