Bemet lanceert vijfde versie Plan-de-CAMpagne
Tijdens de jaarlijkse Plan-de-CAMpagne gebruikersdag op 12 november heeft Bemet International Plan-de-CAMpagne versie V5 gelanceerd. De nieuwsgierigheid naar de nieuwste versie van het ERP-softwarepakket was groot, getuige het recordaantal van 260 aanmeldingen.
Na het welkomstwoord van directeur John Hazebroek van Bemet presenteerde mededirecteur Anton van Zeijst de nieuwe versie. Hij liet de belangrijkste veranderingen ten opzichte van de vorige versie zien.
Zelf aan de slag
Naast de gebruikelijke plenaire sessies stonden er ook diverse themasessies op het programma. Eén daarvan was de kennismakingsworkshop V5. Het animo voor deze sessie was dermate groot, dat Bemet, naast de twee geplande sessies, een extra sessie moest plannen. Tijdens deze workshop werd dieper ingegaan op de veranderingen en konden de gebruikers zelf aan de slag met Plan-de-CAMpagne versie 5.
Praktische themasessies
Naast de kennismakingsworkshop voor versie 5 vonden er themasessies plaats waarin gebruikers geïnformeerd werden over een aantal praktische handigheden van Plan-de-CAMpagne. In de themasessie Werkvoorbereiding, gegeven door consultant Gerrit KleinJan, stonden de werkzaamheden van de werkvoorbereider centraal, zoals het standaardiseren van berekeningen, inzicht krijgen in marges en het vastleggen van gegevens.
Consultant Frank Nienhuis legde in de sessie Planning uit hoe gebruikers tijd kunnen besparen door efficiënt te plannen. Hij behandelde de verschillende modules binnen Plan-de-CAMpagne, zoals de basis-, detail- en projectplanning.
Een sneak preview in het nieuwe voorraadsysteem van Plan-de-CAMpagne werd gegeven in de sessie Logistiek. Consultant Maikel Haverkamp liet zien wat de voordelen van dit systeem zijn en hoe gebruikers met allocaties en picklists kunnen werken.
De vierde themasessie werd gegeven door consultant Bas de Rek. In de sessie Financieel en overzichten vertelde hij welke ondersteuning Plan-de-CAMpagne biedt in het kader van SEPA. Daarnaast liet hij zien wat de mogelijkheden zijn van rapportages en Management Cockpit-indicatoren om inzicht te krijgen in de huidige stand van zaken in het bedrijfsproces.
Beter inzicht leidt tot tijdwinst
In alle presentaties en workshops stond het thema ‘Beter inzicht leidt tot tijdwinst’ centraal. Ook in de presentatie van accountmanager Geert Tijsseling. Hij liet diverse tips & trics zien waarmee gebruikers nog efficiënter met Plan-de-CAMpagne kunnen werken. Voordat John Hazebroek de dag officieel afsloot, behandelde Anton van Zeijst nog een aantal nieuwe en te verwachten ontwikkelingen. De bezoekers werden ingelicht over de mogelijkheden van de nieuwe Management Cockpit en over de webshop die standaard in Plan-de-CAMpagne zit.