Cadmes klanten verkorten doorlooptijd
Doorlooptijdverkorting via Configure-to-Order (CTO) en SolidWorks 2016 waren de belangrijkste thema’s op het Cadmes Event in Media Plaza in Utrecht. Het jaarlijkse evenement werd dit keer door ruim 550 relaties bezocht. De deelnemers konden kennismaken met SolidWorks 2016 tijdens themapresentaties, tips & tricks sessies en een ModelMania ontwerpwedstrijd.
Sneller inspelen op klantvragen
Verder presenteerden enkele Cadmes klanten hun ervaringen met de SolidWorks engineering- en PDM-software, Tacton configuratiesoftware en OnePart zoekoplossing tijdens ronde tafelgesprekken. Hier bleek dat sneller inspelen op klantvragen via doorlooptijdverkorting, een belangrijke uitdaging is voor bedrijven. Marcel Walvoort, Manager Hydraulic Cilinder Solutions Team bij Kramp, vertelde dat hij met de combinatie van Tacton en SolidWorks de doorlooptijd van klantgerichte offertes heeft verkort van twee weken naar twee minuten. Aansluitend discussieerden de deelnemers over het wel of niet genoeg kunnen inspelen op klantvragen met CTO en productconfiguraties. Daarbij werd duidelijk dat veel bedrijven de transformatie van ‘Engineering-to-Order’ naar ‘Configure-to-Order’ overwegen of al aan het implementeren zijn.
Beter samenwerken en kosten besparen
Tijdens een ronde tafel gesprek met Rosalinde van Haneghem, Manager Engineering bij IJslander, werden de ervaringen met doorlooptijdverkorting door beter samenwerken besproken. Daarbij waren de deelnemers van mening dat het eerder samenbrengen van gegevens van verschillende disciplines en bredere beschikbaarheid van engineeringdata, belangrijk zijn om sneller te kunnen innoveren. Een derde ronde tafel werd ingeleid door Geert van Kuijen van Aweta. Zij werken in een CTO-project aan het verlagen van de kosten voor het ontwikkelen van nieuwe onderdelen door middel van betere productclassificatie in het PDM-systeem en de OnePart zoekoplossing van Dassault Systèmes.
“Wij organiseren het jaarlijkse Cadmes Event met als doel kennis over te dragen en (potentiële) klanten te inspireren”, zegt Sales & Marketing Director Anoek Schellings. “Uit de ‘zeer goed’ beoordeling van drie ronde tafelgesprekken met klanten, blijkt dat iedereen graag leert van elkaars uitdagingen, geïmplementeerde oplossingen en praktijkervaringen.”