Compacte meelooptruck Toyota is licht en energiezuinig

De nieuwe BT Levio LWI160 elektrische pallettruck van Toyota Material Handling is ontworpen rond een modulaire lithium-ion accu. Dat maakt de meelooptruck compact, licht en energiezuinig.

Toyota ging onconventioneel te werk om de BT Levio LWI160 te optimaliseren en kwam met een innovatief ontwerp voor de elektrische pallettruck met lithium-ion accu. Door het traditionele batterij compartiment te verwijderen, kon de indeling van de truck helemaal aangepast en geoptimaliseerd worden. Wat een optimale plaatsing van alle onderdelen mogelijk maakte. Dankzij de ingebouwde lithium-ion batterij en de standaard aanwezige telematica is het hoogwaardige, compacte ontwerp onderscheiden met de iF Design Award 2020. Dit is een belangrijke erkenning van de iF-jury voor Toyota’s eerste ontwerp op basis van een uniek lithium-ion concept.

Verbeterde energiezuinigheid

De nieuwe BT Levio met lithium-ion accu is een compacte machine, die kleiner en lichter is zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties. Het model is bovendien veel energiezuiniger. De 24-volt BT Levio LWI160 biedt flexibele energieoplossingen. Het model wordt geleverd met een lithium-ion accu met een capaciteit van 50, 105 of 150 Ah, die snel en eenvoudig is op te laden. Afhankelijk van de behoeften van de klant zijn bovendien energieoplossingen op maat mogelijk.

De nieuwe BT Levio met lithium-ion accu is een compacte machine, die kleiner en lichter is zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

De nieuwe BT Levio met lithium-ion accu is een compacte machine, die kleiner en lichter is zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties.

Klanten kunnen kiezen tussen extern opladen, ingebouwd opladen of opladen in vrachtwagens via opladers met uiteenlopende capaciteiten. Verder is een nieuwe, verbeterde connector voor externe opladers beschikbaar. Deze gebruikt een insteekverbinding in plaats van een ‘jumper’, waardoor nog efficiënter gewerkt kan worden.
De BT Levio LWI160 kan voor een groot aantal lichte, middelzware en zware meelooptoepassingen gebruikt worden. Door het compacte formaat kan de bestuurder eenvoudig manoeuvreren en is de machine perfect om aan boord van bijvoorbeeld vrachtwagens te worden gebruikt. Deze innovatieve laagheffende truck van Toyota weegt slechts 269 kg (inclusief accu van 105 Ah) en kan moeiteloos ladingen tot 1,6 ton over korte tot middellange afstanden vervoeren met een rijsnelheid van maximaal 6 km/h.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Logistiek

Sluyter Logistics kiest voor Toyota truckvloot op lithium-ion batterijen

13-03 Voor Sluyter Logistics vormen de elektrische pallettrucks een belangrijke schakel in het distributienetwerk. Om…

Werkplaatstechniek

Pallettruck met zitplaats

21-01 Met de introductie van een nieuwe pallettruck met zitplaats en een hefvermogen van 1.2…

Logistiek

Heftrucks op waterstof

16-01 Bij Toyota Material Handling in Ede is een overeenkomst ondertekend voor de uitvoering van…

Logistiek

Doesburg Components vervangt heftruckvloot

16-12 Heffiq heeft 22 nieuwe Hyster heftrucks en magazijntrucks geleverd aan Doesburg Components in Nieuw…

Geen categorie

Scheepsleverancier Klevenberg kiest voor Hyster

11-06 Met de recente ingebruikname van twintig nieuwe Hyster hef- en magazijntrucks is Klevenberg Shipping…

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs