De Cromvoirtse maakt bestellen weer wat makkelijker voor machinebouwer
De Cromvoirtse heeft het automatische bestelproces voor zijn klanten opnieuw een stukje gemakkelijker en sneller gemaakt. Dankzij de voorziening CSV-import kan een klant alle aanvullende informatie die nodig is om de gewenste bewerkingen uit te voeren, rechtstreeks vanuit zijn ERP-systeem uploaden in het webportaal van De Cromvoirtse. Dat scheelt een hoop werk en dus tijd.
Gerobotiseerd kanten bij De Cromvoirtse. Ook voor deze bewerking kunnen via het webportaal offertes worden opgevraagd en bestellingen worden gedaan.
De Cromvoirtse, leverancier van metaal op maat met vestigingen in Oisterwijk en Nuth, is een pionier als gaat om automatisch online bestellen. Voor lasersnijden, buislasersnijden, watersnijden, kantwerk, zaagwerk en diverse nabewerkingen (tappen, soevereinen en ontbramen) kunnen via het webportaal offertes worden opgevraagd en bestellingen worden gedaan.
Grote tijdwinst
De Cromvoirtse bedient hiermee vooral machinebouwers. Juist hen biedt de nieuwe functie nu nog meer gemak. Uitgangspunt hierbij is dat de meeste machinebouwers een ERP-systeem hebben en een grote en gevarieerde bestelbehoefte. Een online aanvraag in het portaal van de Cromvoirtse kan hierdoor zo maar bestaan uit enkele honderden regels en allerlei soorten bewerkingen. Met het uploaden hiervan én het toevoegen van de informatie die nog niet in een step of dxf-file zit, kan iemand al gauw een uur druk zijn. En dat terwijl alle informatie die moet worden toegevoegd al wel in ERP zit. Dankzij de nieuwe update kan deze informatie nu rechtstreeks vanuit ERP in het webportaal worden gezet. Dat betekent een grote tijdwinst. “Je kunt letterlijk met enkele muisclicks een bestelling plaatsen”, zegt Hoofd Verkoop Bart van Gisbergen. “Je bent binnen een minuut klaar en weet zeker dat de informatie foutloos is.”
De CSV-bestanden die vanuit ERP worden meegestuurd, mogen vuil zijn – in die zin dat ze meer informatie mogen bevatten dan De Cromvoirtse nodig heeft. “We hebben het heel eenvoudig en flexibel gemaakt. We kijken alleen maar naar de informatie die we nodig hebben voor onze bewerkingen. De rest laten we links liggen.”
Eenmalig voorwerk
Om CSV-import mogelijk te maken moet de klant eenmalig wat voorwerk doen. Want er zit vrijwel altijd verschil tussen de namen van bijvoorbeeld materiaalsoorten die de klant in zijn ERP gebruikt en de namen die De Cromvoirtse gebruikt. Dat moet op elkaar worden afgestemd. “Als de namen zijn vertaald, kunnen wij de offerte maken”, aldus Van Gisbergen. Hiervoor is een werkinstructie gemaakt. In het webportaal zit ook een link naar Teamviewer zodat een medewerker van De Cromvoirtse mee kan kijken en uitleg geven bij het goed instellen van alles. Dat is eenmalig 5 à 10 minuten werk en daarna heeft de klant hier bij elke bestelling plezier van.
De Cromvoirtse wil met zijn productiecapaciteit een naadloos verlengstuk zijn van machinebouwers en andere opdrachtgevers. Met nieuwe voorziening is de integratie opnieuw een stukje verder gebracht.