DMG MORI start met live Nederlandstalige webinars
DMG MORI is gestart met het verzorgen van live webinars in het Nederlands. De eerste webinars gaan over het gratis online klantenportaal my DMG MORI, maar later zullen ook sessies over andere digitale service oplossingen volgen.
“We gaan de komende tijd veel inzetten op webinars, in het begin met name voor onze online/ software tools”, zegt sales engineer Joost van Eijk van DMG MORI Netherlands. “Dit is in een stroomversnelling gekomen door de huidige situatie met het coronavirus, maar zal zich wat ons betreft niet beperken tot deze periode. Webinars zijn een krachtige manier om klanten in een korte tijd te informeren. Het is zowel voor ons als voor de klant een effectieve manier van communicatie. Tijdens het webinar is het ook mogelijk om vragen te stellen waar we dan direct op in kunnen gaan. De webinars zijn dus echt live en gewoon in het Nederlands.”
Klantenportaal my DMG MORI
De eerste webinars gaan over het nieuwe klantenportaal my DMG MORI, dat vorig jaar op de EMO in Hannover is geïntroduceerd. Meer dan 7000 klanten wereldwijd hebben sindsdien hun machines al gratis geregistreerd in dit portaal. Het doel is 20.000 gebruikers eind dit jaar. My DMG MORI biedt de productievloer een naadloze reeks van innovatieve functies voor geïntegreerde besturing, controle en documentatie van alle serviceprocessen met betrekking tot de machine. Serviceverzoeken kunnen worden gestart en virtueel worden verzonden met één druk op de knop. De interactieve vorm van dit verzoek voorkomt ieder misverstand. Specifieke serviceverzoeken en eventueel meegestuurde foto’s of video’s bereiken direct de juiste service-expert. Bovendien zorgt de track & trace functie voor transparantie in alle serviceprocessen en procedures. Zelfs orders voor reserveonderdelen kunnen tot op de minuut nauwkeurig worden getraceerd. Bovendien hoeft de functionaliteit van het serviceportaal niet te worden beperkt tot de DMG MORI machines. Met een onbeperkte upgrade naar het onderhouds- en serviceplatform WERKBLiQ krijgen klanten toegang tot de volledige reeks van my DMG MORI services voor hun complete machinepark, inclusief de optimalisatie van al hun onderhoudsprocessen. Het aanbod wordt compleet gemaakt met NETservice voor ondersteuning op afstand.
Webinars van drie kwartier
WERKBLiQ en NETservice zullen in latere webinars aan de orde komen, maar DMG MORI begint met het klantenportaal my DMG MORI. De werking en de voordelen hiervan worden uitgelegd in drie kwartier durende webinars, die om te beginnen iedere woensdagochtend om 10.00 uur en iedere donderdagmiddag om 13.30 uur in april worden gegeven.
Klik hier voor meer informatie. Hier kan men zich ook registeren voor de webinars. Tevens wordt uitgelegd hoe het precies werkt. De webinars worden gehouden in kleine groepen. Het aantal plaatsen is dus beperkt.