Dormer Pramet neemt Indiase fabrikant Miranda Tools over
Dormer Pramet heeft de overname afgerond van Miranda Tools, een fabrikant in India van High-Speed Steel (HSS) snijgereedschappen. Miranda Tools beschikt over diverse productiefaciliteiten en is een toonaangevend merk in de regio op het gebied van snijgereedschap.
Miranda Tools biedt een gevarieerd productportfolio aan met onder andere boren, tappen, frezen en zagen.
De overname verbetert de productiemogelijkheden van Dormer Pramet, wereldwijde fabrikant en leverancier van verspanende gereedschappen, met een gerenommeerd productieplatform. Daarnaast wordt het aanbod van gereedschap voor de industrie en de onderhouds- en revisiebranche verbeterd.
Sterke reputatie
Miranda Tools is opgericht in 1945 en heeft een sterke reputatie opgebouwd in heel India en diverse exportmarkten. De afgelopen jaren heeft de fabrikant een sterke groei doorgemaakt. Miranda Tools is al meer dan 75 jaar verbonden aan de High-Speed Steel (HSS) snijgereedschappenindustrie. Het merk produceert en levert een breed scala aan producten, zoals HSS toolbits, zagen, HSS tappen, frezen, ruimers, ringvormige frezen, hardmetalen stiftfrezen, volhardmetalen boren en frezen, hardmetalen gesoldeerde gereedschappen en laaggelegeerde bladen.
De fabrieken zijn gevestigd in de staat Gujarat, West-India. Miranda Tools was het eerste Indiase bedrijf dat HSS-gereedschap van staal produceerde dat in augustus 1994 het ISO 9002:1994-certificaat van BVQI kreeg.
Aziatische markten
De overname versterkt de positie van Dormer Pramet in de Indiase en bredere Aziatische markten en ondersteunt een groot aantal kleine tot middelgrote werkplaatsen, die sterk afhankelijk zijn van HSS-snijgereedschap.
Stefan Steenstrup, algemeen directeur van Dormer Pramet: “Ik ben erg blij met deze overname. We zien veel overeenkomsten tussen de twee bedrijven, met een gevestigd distributienetwerk, langdurige partnerschappen met klanten en een focus op productkwaliteit en service. Door onze productiefaciliteiten uit te breiden naar Noord- en Zuid-Amerika, Europa en nu ook Azië, kunnen we deze markten beter bedienen.”