Duitslanddag biedt ondernemers complete informatie
Ondernemers die meer succes willen hebben op de Duitse markt kunnen tijdens de Duitslanddag op woensdag 23 september in De Fabrique in Utrecht alles te weten komen over zakendoen bij de oosterburen. Deze dag is vooral gericht op Nederlandse MKB-ondernemers die al enige tijd in Duitsland actief zijn.
Aan de hand van presentaties, workshops en seminars worden zij geïnformeerd over de meest uiteenlopende aspecten van het zakendoen met de oosterburen. De Duitslanddag, die wordt georganiseerd door de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) in samenwerking met Euler Hermes, is een gelegenheid voor Nederlandse ondernemers om informatie in te winnen en contacten te leggen.
“Met de Duitslanddag brengen we samen met ruim 20 partners alle kennis over zakendoen in Duitsland op één plek bijeen”, zegt DNHK-directeur Günter Gülker: “Thema’s als digitalisering in de industrie, innovatiebeleid en online-verkoop zijn het onderwerp van workshops die door branche-experts worden verzorgd.” Ook actuele branche-ontwikkelingen komen tijdens de Duitslanddag aan bod. De nadruk ligt daarbij op de sectoren handel, hightech, energie en bouw. Daarnaast zijn er korte presentaties met informatie over marketing, PR, vestigingsklimaat en innovatiebeleid. Tijdens een plenair gedeelte zullen toonaangevende ondernemers hun ervaringen delen met het publiek.
De handelsrelaties tussen Nederland en Duitsland behoren tot de meest intensieve ter wereld. Afgelopen jaar bedroeg het gezamenlijk handelsvolume 166 miljard euro. Toch blijkt uit onderzoek ook steeds opnieuw dat er voor Nederlandse bedrijven nog veel meer te verdienen valt in de handel met de oosterburen. De Duitslanddag biedt ondernemers de informatie die ze nodig hebben om dit potentieel te ontsluiten.
Partners van de Duitslanddag zijn onder andere de Kamer van Koophandel Nederland, Fenedex, Gemeente Utrecht, Germany Trade and Invest (GTaI), FME, Rabobank en T-Mobile.