Dymato klaargestoomd voor ‘Next Generation’
Dymato in Veenendaal staat op het punt een grote transformatie door te maken. Met Werner Meijer als nieuwe directeur wil het bedrijf zowel binnen Dymato als in de complete maakindustrie de traditionele werkwijze doorbreken en de overstap maken naar een modernere en meer digitale aanpak, waarbij denken in processen leidend is.
Werner Meijer gaat het anders doen met Dymato. Met de slogan ‘Next Generation’ zal het bedrijf zich transformeren naar een modernere en innovatievere organisatie.
Werner Meijer heeft als interim directeur in verschillende sectoren gewerkt, waaronder de logistiek. Hij merkte op dat de logistieke sector veel verder is op het gebied van digitalisering dan de maakindustrie. Dit verbaasde hem en hij ziet dan ook een groot potentieel voor de sector. Volgens Meijer loopt de maakindustrie achter op het gebied van digitalisering, procesmatig denken en arbeidsvoorwaarden. Hij wil deze aspecten aanpakken door ze bespreekbaar te maken, te beginnen bij Dymato. Een van de eerste veranderingen die hij wil doorvoeren, is het herpositioneren van het bedrijf met de nieuwe slogan ‘The Next Generation’. Deze slogan zal ook terugkomen in het vernieuwde logo van het bedrijf.
Stap af van oude manier van werken
Een belangrijke verandering die bij de nieuwe slogan hoort, is een nieuwe manier van werken binnen Dymato. Meijer gelooft in teamwork en sociale innovatie en streeft naar zelfsturende teams en een hoger niveau van service. “De hele industrie is naarstig op zoek naar werknemers, maar blijft vastklampen aan de oude manier van werken. Tegenwoordig is het belangrijk om te voldoen aan de verwachtingen van de nieuwe generatie werknemers. Flexibiliteit, een aantrekkelijke werkomgeving en passende secundaire arbeidsvoorwaarden zijn tegenwoordig misschien nog wel belangrijker dan een goed salaris. Ook binnen Dymato staan diverse vacatures open voor functies in sales en service. We gaan ons daarom richten op employment branding om als werkgever aantrekkelijker te zijn voor jong talent. De nieuwe generatie zit heel anders in elkaar. Daar kun je als werkgever van alles van vinden, maar we moeten daarin mee bewegen. Vandaar de Next Generation. Een baan van 8 tot 5? Hoezo dan? Het werk moet klaar, daar gaat het om. Of het nou vier uur duurt of acht uur. Thuis werken als het kan moet heel normaal zijn. De maakindustrie moet op dat gebied echt mee met de tijd.”
Meer flair
Naast deze speerpunten wil Meijer Dymato dichter bij de klant brengen. Het doel is om een no-nonsense aanpak te hanteren en echt aan tafel te zitten met klanten om hun behoeften te begrijpen en te vervullen. In samenwerking met partners in de branche wil Dymato tot complete oplossingen komen. Meijer streef naar een 9+ organisatie zowel intern als extern van de organisatie. Om deze veranderingen door te voeren, zijn er enkele concrete stappen gepland. In 2023 wil Dymato starten met de uitbreiding van het personeelsbestand en de interne samenwerking versterken. Het doel is om een aantal nieuwe medewerkers aan te nemen op het gebied van sales en service. In 2024 zal Dymato werken aan de uitbreiding van hun merkenportfolio en de bekendheid van het bedrijf vergroten. Ze willen de nadruk leggen op hun bestaande A-merken en deze met meer flair en kracht naar buiten brengen.
Om ervoor te zorgen dat het bedrijf de juiste koers blijft varen en de klanttevredenheid hoog blijft, heeft Dymato ook haar kernwaarden vastgesteld en is het bezig met een klanttevredenheidsonderzoek. Het bedrijf wil weten waar ze staan, wat ze goed doen en wat er kan worden verbeterd om aan de wensen en verwachtingen van klanten te voldoen.
Voorproefje op METAVAK
Als voorproefje van de vernieuwde aanpak zal Dymato aanwezig zijn op METAVAK. Opvallend genoeg zullen er geen machines op de stand te zien zijn, maar wel de nieuwe branding van het bedrijf. “Het doel is om in gesprek te gaan met klanten en hen te laten kennismaken met de nieuwe koers van Dymato. Op de TechniShow in 2024 zullen we groots uitpakken met de Next Generation-presentatie, waar opnieuw geen machines te zien zullen zijn. We willen een andere uitstraling neerzetten en daarmee wijken we af van de traditionele aanpak.” De reden dat Dymato niet meer met machines naar een beurs gaat heeft te maken met de informatie die online te verkrijgen is. “De meeste inkopers doen de research online en dat zal met de nieuwe generatie alleen maar toenemen. De vraag is dus of beurzen in de toekomst voor Dymato nog relevant zijn. Ik zie dan ook meer in een sterke digitale aanwezigheid, in combinatie met een eigen event”, aldus Meijer.
Al met al staat Dymato voor een grote verandering. Met Meijer aan het roer en een duidelijke visie op de toekomst, zal het bedrijf zich transformeren naar een modernere en innovatievere organisatie. De focus op digitalisering, procesmatig denken en sociale innovatie zal ervoor zorgen dat Dymato klaar is voor de volgende generatie.
Dymato
stand G117