Eén lijmgeluid naar de markt
Den Braven Benelux heet sinds kort Bostik Benelux. Deze naamsverandering van het bedrijf is een van de laatste stappen om de krachtige, wereldwijde positie van Bostik in lijmen en kitten te bevestigen.
Bostik, lijmspecialist voor de consumenten-, bouw- en industriële markten, heeft Den Braven, actief in hoogwaardige afdichtingsmiddelen voor isolatie en constructie, in 2016 overgenomen. Sindsdien hebben beide organisaties hun krachten gebundeld om Bostik te versterken als een krachtige wereldwijde speler op het gebied van lijmen en kitten.
Een geluid naar de markt
De verandering van de wettelijke bedrijfsnaam is een van de laatste integratiestappen bij het creëren van één geluid naar de markt. Daarom wordt alle corporate branding op de locaties Oosterhout en Giessen vervangen door de visuele identiteit van Bostik. “Deze verandering stelt ons in staat de betekenis achter het merk Bostik te versterken en is de eerste stap naar het bouwen van een gemeenschappelijke cultuur met als focus het genereren van meer waarde voor onze klanten”, zegt Roland Albers, Senior Vice President van de Construction and Consumer Global Business Unit van Bostik in EMEA. Vincent Imbos, Managing Director van Bostik Benelux, voegt hieraan toe: “We zijn verheugd deel uit te maken van Bostik en zullen onze merkstrategie blijven volgen door naast het Bostik-assortiment ook producten van het merk Zwaluw te verkopen. Bovendien zullen onze kennis- en servicemogelijkheden verder worden uitgebreid om onze klanten nog meer innovatieve oplossingen en een hoogwaardige service te bieden.” Om de strategische geografische markt voor Bostik in Europa te dienen, zal nu één commerciële organisatie in de Benelux worden opgericht, die zich zal richten op de marketing en commercialisering van de gecombineerde productenportfolio van Bostik en Den Braven.