EMAG toont concrete oplossingen
Waarop moeten toeleveranciers en autofabrikanten zich het komende decennium instellen met het oog op de grote veranderingen (elektromobiliteit, digitalisering) die gaande zijn in de automobielsector? Op deze vraag wil machineproducent EMAG een alomvattend antwoord geven tijdens de EMO.
Dat zal niet alleen gebeuren met een diverse nieuwe werktuigmachines en automatiseringsoplossingen, maar ook met kennis. “Om problemen op te lossen zijn de juiste gereedschappen nodig maar ook de bijbehorende kennis”, aldus EMAG. “Het ene is zonder het andere waardeloos. Er is kennis nodig die van onze machines en de technieken efficiënte productie-oplosssingen maken.
Ook de kansen die digitalisering biedt vormen een belangrijk thema bij EMAG. Voor en snelle en optimale communicatie tussen klanten en EMAG Service zorgt de ServicePlus app voor smartphones en tablets. Door eenvoudig met de app een QR-code op de machine te scannen kan men reeds direct met de service communiceren, een service-aanvraag doen of direct een vervangend onderdeel bestellen. Ook zal EMAG laten zie hoe data die uit machines worden gewonnen kunnen worden gevisualiseerd en vervolgens worden geanalyseerd om de prestatie van de machine te verbeteren. “Wie concrete oplossingen zoekt kan niet om onze stand heen aldus EMAG, dat in Nederland wordt vertegenwoordigd door Oude Reimer.
EMAG, EMO Hannover
Hal 17, stand C29