Enginia: ‘Spierings omarmt digitalisering’
Spierings Mobile Cranes, producent van mobiele torenkranen, is door Enginia uitgeroepen tot ‘Klant van het jaar’. “Het is typisch een klant die de digitalisering omarmt en er serieus mee omgaat”, aldus Enginia-directeur Paul Hörchner bij de uitreiking van de bijbehorende award.
Spierings maakt al sinds 2003 gebruik van Solid Edge. Hörchner: “Door hun groei merken ze dat het beschikbaar maken van productinformatie essentieel is om de productie en assemblage efficiënt te laten werken. Daarnaast kunnen we met Teamcenter het bedrijf helpen stappen te maken in stuklijstbeheer en configuratie management. Kortom bij uitstek een innoverend bedrijf dat de titel ‘Klant van het jaar’ verdiend heeft.”
Ivo Kolman, Managing Director van Spierings Mobile Cranes, nam samen met twee collega’s de award en bijbehorende prijs in ontvangst. “Wij hebben de keuze voor Teamcenter gemaakt op basis van onze huidige en toekomstige verwachtingen. Daarnaast is de relatie met Enginia belangrijk; het is een intensief traject waarbij ook een aantal complexe vraagstukken niet uit de weg gegaan moeten worden”, aldus Kolman. “We zijn inmiddels ‘live’ met de eerste fase en dat is snel en prettig verlopen. Dat bevestigt dat we de juiste keuze hebben gemaakt.”
Enginia komt door de levering van PLM software en haar dienstverlening wij in contact met de top van innovatieve bedrijven uit de maakindustrie. “Wij zijn de spil in een netwerk van bedrijven die allemaal met dezelfde uitdagingen worstelen: Smart Industry, digitalisering en Smart Working. Middels onze evenementen brengen wij deze bedrijven met elkaar in contact en kunnen zij ervaringen uitwisselen en van elkaar leren”, aldus Hörchner. Zo was het ook met de uitreiking van de Enginia Customer Award voor de klant van het jaar 2018. Deze vond plaats tijdens een netwerkbijeenkomst, die werd voorafgegaan door een rondleiding bij KSE Process Technology, de winnaar van 2017.