Eurol lanceert nieuw digitaal platform
Eurol lanceert een digitaal platform bestaande uit een nieuwe website, E-Commerce omgeving, Product Informatie Management systeem en Brand Portal.
Met het nieuwe integrale platform zet Eurol een grote stap in het aanbieden van een brede digitale klantondersteuning.
Met dit nieuwe integrale platform zet de Nederlandse smeermiddelenproducent een grote stap in het aanbieden van een brede digitale klantondersteuning.
Gebruiksvriendelijke ervaring
Door de commercial en Specialty producten samen te brengen op één geïntegreerd platform via de website eurol.com, biedt Eurol een naadloze, complete en gebruiksvriendelijke ervaring. Klanten hebben directe toegang tot het uitgebreide productassortiment, snel te vinden en te bestellen op één centrale plek.
One-stop-shop
Dennis Marsman, Marketing Manager bij Eurol licht toe: “De beweging naar een geïntegreerd platform is een logische stap, aangezien steeds meer klanten een uitgebreid scala aan producten afnemen, inclusief onze Eurol Specialty lijn. We bieden een digitale ‘one-stop-shop’ aan, compleet met ondersteunende tools zoals productadviseurs, praktijkcases en informatieve artikelen. Deze hulpmiddelen stellen gebruikers in staat om snel en gemakkelijk de beste productkeuze te maken. Daarnaast maakt onze geïntegreerde E-Commerce omgeving het voor gebruikers eenvoudiger om online te bestellen via hun eigen omgeving. We hebben aandachtig geluisterd naar de wensen van onze klanten en diverse handige features toegevoegd die gebruikers zullen waarderen.”
Productinformatie
Een andere nieuwe toevoeging is het Product Informatie Management (PIM) systeem, dat fungeert als een centrale databank met zowel commerciële als technische productinformatie. Dennis Marsman voegt hieraan toe: “Klanten kunnen bijvoorbeeld onze digitale catalogus of webshop koppelen aan dit PIM-systeem, en hebben zo altijd en overal toegang tot up-to-date productinformatie. Dit zorgt voor wereldwijde efficiëntie, betrouwbaarheid, consistentie, snelheid en meer zakelijke mogelijkheden voor onze klanten. Kortom, ons nieuwe digitale platform is een belangrijke steunpilaar voor verdere groei en een hogere rendement.”