Forse tijdwinst met Ridder iQ Service remote app
Buitendienstmedewerkers worden nogal eens opgezadeld met allerlei bonnen, zoals werkbonnen, materiaalbonnen en omschrijvingen van de opdracht die ze moeten uitvoeren. Dat behoort dankzij de Ridder iQ Service remote app tot het verleden.
De betreffende medewerker gaat nu uitsluitend met zijn mobiele telefoon of tablet op stap. Via de app ontvangt de servicemedewerker vanuit de backoffice zijn werkopdrachten met bijbehorende informatie. Vervolgens kan hij via de app zijn uren en verbruikte materialen realtime verwerken en eventueel ook zelf werkbonnen aanmaken. De app biedt hierdoor een groot aantal voordelen. Alle data is realtime waardoor de werkbonnen niet meer aan het einde van de week hoeven te worden verwerkt. Dit levert een aanzienlijke tijdsbesparing op. Daarnaast neemt de kans op fouten sterk af omdat gegevens niet dubbel ingevoerd hoeven te worden.
Ervaring Value8
Directeur Operations Ron Hartog van de Value8 Tech Group zegt dat de Ridder iQ Service remote app zijn bedrijf 20% aan tijd gaat besparen qua planning en zo’n 60% aan administratieve werkzaamheden en afhandeling. De app gaat draaien bij twee van de drie bedrijven die hij onder zijn hoede heeft: Axess en GNS Brinkman. De nieuwe app gaat beide bedrijven volgens Hartog veel tijd en geld besparen: “Als voorheen een monteur naar een werklocatie ging, kreeg hij de benodigde informatie daarvoor via mail en/of telefoon. Verder moest hij een rittenstaat bijhouden en een werkbon met uren en materialen specificeren. De werkbon ging naar kantoor waar een administratief medewerkster hem vertaalde naar een factuur. Dit alles gebeurt nu online, de klant ontvangt direct een digitale werkbon en het genereren van de factuur is een druk op de knop geworden.”
Een ander voordeel van de app is dat van elk project nu een ‘life book’ beschikbaar is. “Daarin staat de hele onderhoudsgeschiedenis per rolluik, branddeur of lift, compleet met data en welke monteurs er ooit bij betrokken zijn geweest. Nog een voordeel: het systeem administreert welke materialen de monteur uit de wagenvoorraden heeft gebruikt. Het hoofdmagazijn zet direct nieuwe materialen voor hem klaar. Iedere monteur kan in alle magazijnen kijken en dus ook zien wat waar op voorraad is. Hij kan zelf de snelste logistieke weg kiezen. Tijdrovend contact met het thuisfront is daar niet meer nodig. Een module die ons heel wat rompslomp bespaart”, besluit hij.
Ridder
Standnummer 317, TIV Hardenberg 2015