Galvano lanceert binnenkort de VrijMiPodcast
De afgelopen tijd is een gekke periode geweest voor iedereen en zeker ook voor de metaalbranche. Door het thuiswerken en geannuleerde beurzen werd het persoonlijk contact minder. Galvano Metaal streeft altijd naar moderne nieuwe ontwikkelingen. “Zo’n gekke periode vraagt om nieuwe creativiteit, een leuke uitdaging. Galvano komt dan ook met een nieuw concept: de VrijMiPodcast”, aldus Maraya Holtzer.
Op vrijdag zijn al onze accountmanagers aanwezig bij Galvano. We evalueren de week met alle afdelingen en sparren met onze marketing en communicatieafdeling over actuele onderwerpen”, vertelt Mark van der Velden, General sales manager.
Digitalisering in een versnelling
Een aantal jaren terug was de metaalbranche nog niet erg actief op online gebied. Inmiddels beschikt de marketingafdeling van Galvano over veel online data en wordt er flink geïnvesteerd in vindbaarheid en het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden. Er wordt gekeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen en hoe Galvano hier op in kan spelen. “De ontwikkelingen omtrent digitalisering zijn in een versnelling gegaan door de gekke periode waar we lang in hebben gezeten. Wij hebben dan ook snel geschakeld om een nieuw concept te kunnen lanceren waar deze tijd om vraagt”, aldus Aniek Wouters, medewerkster marketing en communicatie.
Galvano socials
Galvano is daarnaast erg actief op social media. Ieder kanaal heeft een eigen doelgroep, doel en strategie. Door actief te zijn op veel verschillende kanalen worden alle doelgroepen bereikt. “Al onze klanten kunnen zo kiezen voor hun eigen voorkeur en ons op die manier volgen.”
Naast LinkedIn, Facebook en Instagram zet Galvano binnenkort ook YouTube in. Via LinkedIn delen medewerkers hun visie op de branche en worden klanten geïnformeerd over mogelijke oplossingen die Galvano kan bieden. Via Facebook wordt laagdrempelige content geplaatst zoals het voorstellen van teamleden en inhakers op actuele onderwerpen. Instagram wordt ingezet voor het delen van materiaalfoto’s. Hierbij gaat het om het creatief in beeld brengen van staal. Binnenkort wordt gestart met een YouTube kanaal en wordt er een geheel nieuw concept uitgerold.
Podcasts
Het nieuwe concept van Galvano, de VrijMiPodcast, komt binnenkort periodiek op vrijdag uit. De hoofdsprekers in deze podcast zijn de accountmanagers van Galvano, waarbij General sales manager Mark van der Velden het gesprek begeleidt. De accountmanagers zijn vertrouwde gezichten voor de klanten, maar er zullen ook gasten aanschuiven aan tafel, afhankelijk van het onderwerp. Middels een biertje op de vrijdagmiddagborrel gaan zij het hebben over hun visie op staal en de branche. “Het doel is om samen met onze klanten de week af te sluiten.”
Klanten kunnen in de reacties of via hun accountmanager ook onderwerpen aandragen die ze graag terug zouden horen in de podcasts. Ook op deze manier blijft Galvano in gesprek met zijn klanten. “Podcasts zijn een nieuwe manier om ons verhaal te delen met ons netwerk en om onze visie te delen op een laagdrempelige manier”, aldus Aniek Wouters. Met deze nieuwe video’s willen zij klanten en relaties ook graag de gezichten achter Galvano laten zien. “Wij hebben een leuke, ambitieuze club die elke dag gedreven en gemotiveerd samenwerkt. Wij zijn trots op onze club en willen dit graag laten zien”, aldus Maraya Holtzer.