Hannover Messe gaat digitaal
Geen echte Hannover Messe dit jaar, maar wel een digitale variant op ’s werelds belangrijkste industrie vakbeurs. Op 14 en 15 juli beleven de Hannover Messe Digital Days hun première.
Ondanks de coronacrisis gaat de industriële transformatie onverminderd door. Met zijn mega topics van digitalisering, individualisering, klimaatbescherming en demografische veranderingen, is dit de focus van het nieuwe digitale evenement. De tweedaagse presentatie geeft een overzicht van actuele ontwikkelingen in de industrie, energie en logistiek en verschaft oriëntatie voor de tijd tijdens en na de crisis.
Snel herstellen
Hannover Messe Digital Days start op 14 juli met interessante keynotes uit bedrijfsleven, wetenschap en politiek, alsmede paneldiscussies, live chats, netwerkmogelijkheden en presentaties van innovaties. Alles draait om de vraag hoe de industriële transformatie kan worden voortgezet en welke stap de industrie moet zetten om snel te herstellen van de gevolgen van de lockdown. “We creëren dit online platform voor de gehele Hannover Messe community. Want de show mag dan zijn gecanceld, mensen moeten nog wel steeds leren over de nieuwste technologische producten en oplossingen en spreken met deskundigen van over de hele wereld. Want de innovaties van morgen zijn alleen mogelijk als verschillende industrieën en culturen ideeën uitwisselen”, zegt Jochen Köckler, bestuursvoorzitter Deutsche Messe.
Innovaties exposanten
De Digital Days draaien om de content van de beurs. Het congresprogramma richt zich bijvoorbeeld op onderwerpen als Industrie 4.0, kunstmatige intelligentie, smart energy en logistiek 4.0. Producten en oplossingen van de exposanten vormen de twee laag content. Netwerken speelt ook een prominente rol. Alle deelnemers kunnen zoeken naar geschikte zakelijke partners en samenwerkingspartners en direct met elkaar in contact treden middels een chatfunctie. Een hoogtepunt wordt de uitreiking van de Hermes Award. Deze zal voor de eerste keer digitaal gebeuren.