IPH-Brammer is nu Rubix
IPH-Brammer Group, producent van industriƫle producten en oplossingen, past de naam van de groep en haar merkidentiteit aan naar Rubix.
Met een omzet van meer dan 2,2 miljard euro in 2017, en meer dan 650 locaties door heel Europa, waaronder die van Biesheuvel Techniek en Brammer in Nederland, is het bedrijf de grootse leverancier van industriƫle onderhouds-, reparatie- en revisieproducten (MRO) en -diensten in Europa.
IPH-Brammer kwam in september 2017 voort uit een fusie van IPH en Brammer, na de overname van IPH in september 2017 en de eerdere overname van Brammer door Advent International. Bij het samenvoegen van de twee groepen werd IPH-Brammer aangenomen als tijdelijke naam voor de groep tijdens de integratiefase. Het is altijd de intentie geweest om een nieuw merk en een nieuwe identiteit op te zetten. āDe naam Rubix verwijst naar ons probleemoplossend vermogen en de creatieve, menselijke aanpak die wij hanteren om oplossingen aan te dragen voor onze klantenā, zegt de CEO van de groep, Martin Gaarn Thomsen. āHet lanceren van de nieuwe merknaam is het begin van een compleet nieuw hoofdstuk voor ons bedrijf. We zijn een nieuw bedrijf dat de ambitie heeft om onze branche te transformeren en dat haar klanten innovatieve services en voorstellen wil bieden die waarde toevoegen. Ons nieuwe merk past bij onze ambitie om onze klanten op een slimmere manier te helpen en er voor te zorgen dat hun bedrijven goed blijven lopen. De Europese distributiemarkt voor industriĆ«le producten is erg gefragmenteerd en biedt zowel potentie voor groei als voor goede marges. Hier ligt voor ons een reĆ«le mogelijkheid om onze klanten waarde te bieden buiten de producten om. Met ons ongeĆ«venaarde netwerk, dat ons dichter bij de klant brengt in elke uithoek van Europa, en technische specialisten die de vaardigheden en handigheid hebben om waarde toe te voegen aan onze services, creĆ«ren we een nieuw bedrijf waarin we dingen totaal anders aanpakken.ā
Rubix is de paraplunaam voor de groep. In de meeste landen zullen de lokale merken blijven bestaan en zal Rubix fungeren als een endorser om klanten er op te wijzen dat deze merken deel uitmaken van een groter Europees netwerk.