Kosteloze A+O-toolkit voor opzetten eigen wervingscampagne

A+O  heeft onlangs de campagne ‘Makers van de Toekomst’ gelanceerd met als doel jongeren en zij-instromers enthousiast te maken voor een opleiding en baan in de technologische maakindustrie.

De campagne ‘Makers van de Toekomst’ heeft tot doel jongeren en zij-instromers enthousiast te maken voor een opleiding en baan in de technologische maakindustrie.

Voor bedrijven is een speciale digitale toolkit met beeldmateriaal beschikbaar, die zij kunnen inzetten voor eigen wervingscampagnes. Deze toolkit is te vinden op de website van A+O.

Kosteloos beschikbaar

De arbeidsmarkt is krap en veel A+O-bedrijven zitten te springen om personeel. Maar hoe laat je aan jongeren en zij-instromers zien waarom werken in de metalektro zo leuk is? En hoe maak je tijd en geld vrij om een eigen campagne op te zetten? Ter ondersteuning van alle A+O-bedrijven is er een toolkit ontwikkeld en kosteloos beschikbaar. Daarmee kan ieder bedrijf een eigen wervingscampagne opzetten.

Wervende video

In deze digitale toolkit zitten vier dingen: een brandingvideo, fotomateriaal, een digitale poster en een roll-up banner. Aan de video hebben meer dan veertig A+O-bedrijven meegewerkt, waardoor een breed en wervend beeld van de sector wordt neergezet. Hij is in verschillende lengtes beschikbaar: 1 minuut, 30 seconden, 15 seconden en 6 seconden. Ook kun je de video naar eigen wens aanpassen. Daardoor is deze niet alleen bruikbaar voor personeelswerving, maar ook in te zetten bij bedrijfsbezoeken of open dagen op scholen.

Employer branding

Daarnaast zitten er in de toolkit vijfentwintig rechtenvrije foto’s die je kunt gebruiken voor je eigen employer branding. Bijvoorbeeld voor personeelsadvertenties in verschillende media en voor sociale media. Daarnaast kun je een digitale poster downloaden en printen. De poster is aan te passen met je eigen tekst en bedrijfslogo en is in- en extern te gebruiken om zo de campagne zichtbaar te maken.

Neutrale personen

De toolkit is voor alle bedrijven bruikbaar. Voor het maken van de video en foto’s is samengewerkt met veertig A+O-bedrijven. Maar met behulp van artificiële intelligentie zijn de gezichten van de medewerkers in de video en op de foto’s veranderd in neutrale personen en zijn geen bedrijfslogo’s zichtbaar. Daardoor kan ieder A+O-bedrijf het beeldmateriaal vrij gebruiken voor de eigen employer branding.

Bedrijvengids

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs