Lentink opvallend onderweg
Zelfs de chauffeur wist niet wat hij zag: “Ik rijd al jaren op de weg, maar dit heb ik nog nooit gezien”, zo reageerde hij op de reclame die Lentink, specialist in plaatbewerking, heeft laten aanbrengen op een vrachtwagen van transport- en expeditiebedrijf Dtrans.
Dagelijks verlaten zo’n 36 vrachtwagens volgeladen met materiaal het bedrijfsterrein van Lentink in Varsseveld. Achterbuurman Dtrans is een vaste transporteur. “Je wilt optimaal vervoer”, zegt Ron Pool van Lentink. “Zij kunnen daar voor zorgen door onze producten samen met al hun andere vervoersstromen optimaal in te delen. We hebben wel eens zitten rekenen, maar daar kunnen we met eigen vervoer niet tegenop.”
Anders dan anderen
Toen Dtrans vroeg of Lentink belangstelling had om een nieuw zeildoek voor een vrachtwagen te leveren, greep de plaatwerkspecialist die kans met beide handen aan. Ron Pool: “We zijn altijd in voor aparte reclame, om op een andere manier de klanten te bereiken. Dat willen we doen op een leuke manier, waarmee we laten zien dat we anders dan anderen zijn.”
Optimaal geautomatiseerd proces
Maar tegenwoordig zit er op bijna elke vrachtwagen wel reclame. Je moet dus van goeden huize komen om op te vallen. Lentink doet dat met kleurrijke, opvallende tekeningen. Daarop zijn enkele producten die de toeleverancier maakt afgebeeld, maar ook de technieken waarmee dat gebeurt: onder andere snijden, ponsen, buigen en lassen. De lopende band illustreert dat dit allemaal geautomatiseerd gebeurt. “Voor een toeleverancier is het best moeilijk om te laten zien wat je doet”, aldus Ron Pool. “Wij maken onderdelen voor producten. Niet de wasmachines en de cv-ketels zelf, maar wel de behuizingen daarvoor. Dat willen we laten zien. Plus dat we dat alles geautomatiseerd doen, dat we onze klanten een optimaal proces aanbieden.”
Voorlopig gaat het met deze vrachtwagen om een eerste proef. Omdat Dtrans internationaal rijdt, zijn de teksten in het Engels. De bedoeling is dat binnenkort meerdere vrachtwagens zullen volgen. “We hopen natuurlijk dat het opvalt”, zegt Pool. “Dat mensen ons gaan googelen en dan contact opnemen. Dat ze ons zien als een leuke partij, waarmee ze wel zaken willen doen.”