Manoeuvreren op zeer lage snelheid
Combex Bouwlogistiek heeft onlangs een Volvo FH16 650 8×4-trekker in gebruik genomen voor exceptioneel transport. De truck is op maat gespecificeerd voor de werkzaamheden van Combex.
Combex zet de truck ook in voor het transport van scheepssecties van de werf naar het water. Dat vraagt om manoeuvreren op zeer lage snelheid en daarvoor is de I-Shift versnellingsbak met kruipversnellingen voor- en achteruit ideaal.
“Wij zijn gespecialiseerd in het transport van (ruwbouw) betonelementen en bouwmaterialen in binnen- en buitenland”, zegt algemeen directeur Frank van Kerkhof. “Denk aan het transport van heipalen, vloeren, wanden en andere (prefab) producten. Daarnaast zijn we gespecialiseerd in het vervoer van bouwmaterialen met een buitengewone lengte, breedte en/of hoogte. De Volvo FH16 gaan we inzetten voor exceptioneel transport van bijvoorbeeld brughoofden, lange heipalen, brede vloerdelen en grote betonelementen.”
I-Shift met kruipversnellingen
De truck is volledig luchtgeveerd en voorzien van een sterk innerliner chassis. Technisch verantwoordelijke bij Combex, Allard Tadema: “De luchtvering verhoogt het rijcomfort en maakt het mogelijk om, als de lading daar om vraagt, het chassis te laten zakken. De 8×4-asconfiguratie biedt de beste balans tussen optimale gewichtsverdeling en wendbaarheid. Een van de specifieke redenen om voor Volvo Trucks te kiezen is de I-Shift-versnellingsbak met kruipversnellingen, waardoor je gemakkelijk kunt wegrijden met zware ladingen.
Deze truck zetten we ook in voor het transport van scheepssecties van de werf naar het water. Daarbij heb je een truck nodig waarmee je op zeer lage snelheid kunt manoeuvreren en daarvoor is I-Shift met kruipversnellingen voor- en achteruit ideaal, ook in combinatie met Volvo Dynamic Steering. Dat maakt het sturen voor de chauffeur zoveel lichter.”