Metal Heaven is nu de Quotation Factory
Metal Heaven, ontwikkelaar en producent van offerte- en calculatiesoftware in de cloud, heeft sinds 1 februari een nieuwe naam: de Quotation Factory. “Met deze nieuwe naam maken we direct duidelijk waar we voor staan: offreren in de maakindustrie”, zegt oprichter Wim Dijkgraaf.
Metaalbewerkende bedrijven kunnen met de cloudsoftware van de Quotation Factory snel en efficiënt calculeren en offreren.
De metaalbewerkende industrie kon voor het eerst kennis maken met Metal Heaven tijdens METAVAK in Gorinchem in 2019, waar de start-up haar onafhankelijke klantenportaal Rhodium24 presenteerde, een verkooptool waarmee metaalbewerkers snel en efficiënt calculeren en offreren.
Imagoversterking
Grondlegger Wim Dijkgraaf koos voor de bijzondere naam Metal Heaven omdat hij met zijn producten – slimme cloudoplossingen – klanten het gevoel wil geven in de zevende hemel te vertoeven. De productlijn was genoemd naar Rhodium, een metaalsoort nog edeler dan platina, om aan te geven dat metaalbewerkers hiermee heel veel waarde in huis halen, die 24 uur per dag beschikbaar is.
Maar nu is zowel zowel Metal Heaven als Rhodium24 verleden tijd. Het bedrijf en de producten worden voortaan gepresenteerd onder de naam Quotation Factory. Dijkgraaf: “De naamswijziging is onderdeel van de imagoversterking die we aan het inzetten zijn. Onze uitstraling moet meer gaan passen bij de mensen die het bedrijf vormen. Geen ‘corporate’ look&feel maar jong en toegankelijk, met de nodige rebelsheid. We willen ver weg blijven bij hoe bijvoorbeeld ERP-leveranciers ervaren worden.”
Andere materialen
Ook zal het platform de komende jaren naast metaal gebruikt kunnen worden voor andere materialen zoals kunststoffen, hout e.d. “Daarnaast zullen langzaam maar zeker specifieke verticale markten worden toegevoegd die grote overeenkomsten hebben met wat we nu al doen/kunnen. Denk bijvoorbeeld aan de bouw en het gebruik van BIM (Building Information Model).”
Internationale ambities
De ambitie van de Quotation Factory reikt verder dan Nederland en België. “We zijn volop bezig de verkooporganisatie klaar te stomen voor UK, Duitsland en de Scandinavische landen”, vertelt Dijkgraaf. “De korte termijn ambitie is om in elk van deze regio’s minimaal dezelfde verkoopresultaten en klanttevredenheid te boeken als die we in Nederland en België in 2021 hebben gerealiseerd.
Dat betekent dat we eind 2022 vijf keer zoveel klanten op het platform verwachten te hebben draaien. Het platform is inmiddels voorbereid op de benodigde verwerkingscapaciteit. Verder zijn we ons ontwikkelteam vooral in Brazilië aan het uitbreiden en worden de nodige samenwerkingsverbanden met universiteiten aldaar opgezet. Daarmee verwachten we de innovatiekracht nog verder op te voeren.”