Nederlands bedrijf werkt mee aan kolossaal cruiseschip

Met een lengte van meer dan 300 meter en ruimte voor meer dan vier duizend passagiers, zal de Norwegian ENCORE één van de grootste cruiseschepen ter wereld worden. Het Nederlandse bedrijf NESTcoat is dit jaar begonnen met de afwerking van de staalconstructie van dit enorme schip.

NESTcoat houdt zich bezig met specialistisch werk zoals coating-gereedmaken van thermisch verzinkt materiaal en herstel van gecoat constructiestaal. De werkzaamheden van het bedrijf uit Dordrecht zijn opgedeeld in NESTcoat Prepare en NESTcoat Repair. De laatstgenoemde divisie houdt zich bezig met het herstellen van aangebrachte verfsystemen op locatie in geval van roest, montagebeschadigingen of een onjuist aangebrachte kleur. De kerntaak van de divisie NESTcoat Prepare omvat voornamelijk het deklaag gereed maken van discontinu thermisch verzinkt staal. Deze producten worden volgens gestelde richtlijnen nabewerkt en zorgen ervoor dat het thermisch verzinkt oppervlak geschikt wordt gemaakt voor een poedercoat- of natlakproces.

Cruiseschip
Voor het derde jaar op rij is NESTcoat dit kalenderjaar begonnen met de afwerking van de staalconstructie voor een cruiseschip van de Norwegian Cruise Line. Het nieuwste schip van de Breakaway Pluss Class zal Norwegian ENCORE gaan heten en is maar liefst 333,46 meter lang en 41,4 meter breed. Het schip heeft plaats voor 4.200 passagiers. Het kolossale bouwwerk wordt in het Duitse Papenburg door Meyer Werft gebouwd. NESTcoat werkte eerder mee aan de Norwegian Joy en de Norwegian Bliss. Deze schepen stonden op nummer 10 en 11 van grootste cruiseschepen ter wereld. Ook de Norwegian ENCORE doet hier niet voor onder, aan boord is namelijk de grootste kartbaan op een schip ter wereld die zelfs buiten het schip zal gaan. Verder zullen er op de Norwegian ENCORE onder meer een Galaxy Paviljoen, waar interactieve en virtual reality games gespeeld kunnen worden, een zwemparadijs en een laser game hal te vinden zijn. De werkzaamheden zijn begin dit jaar gestart en zullen de komende zestien weken plaatsvinden. In de herfst van dit jaar zal het schip in Miami de eerste passagiers vervoeren.

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Oppervlaktetechniek

Naar futureproof oppervlaktebehandeling

20-11 De Nederlandse oppervlaktebehandelende industrie is vooraanstaand in de wereld, maar kent diverse uitdagingen. Werknemers…

Oppervlaktetechniek

Van zinkhoudende lak naar watergedragen coating

29-03 Tata Steel Nederland Tubes produceert koudgevormde gelaste koolstofstalen buizen en profielen met een diameter…

Oppervlaktetechniek

Oppervlaktebehandelaars: hogere prijzen en langere leveringstijden

10-11 De afgelopen maanden krijgt de brancheorganisatie steeds vaker van haar leden te horen dat…

Oppervlaktetechniek

Nieuwe generatie van warmwalsen

18-12 De nieuwe deklaag AS Pro vermindert de nadelige opname van waterstof tijdens de gloeifase…

Oppervlaktetechniek

Gave wandkalender Cromax met Yamaha MotoGP-team

11-12 Cromax, een lakmerk van Axalta, heeft zijn kalender voor 2020 onthuld. Deze is gemaakt…

Oppervlaktetechniek

Nieuwe meng- en afvullijn voor FISSIC coating van Beele

17-10 Slechts enkele maanden na de ingebruikname van de eerste machines in Sealing Valley is…

Oppervlaktetechniek

AkzoNobel coatings voor Hudson Yards in New York

16-10 In de ontwikkeling van de historische Hudson Yards in New York zijn onlangs twee…

Oppervlaktetechniek

Stiftstenen, stiftfrezen of toch diamantslijpstiften?

12-10 Voor de bewerking van grijs lamellair en nodulair gietijzer bestaan gevestigde oplossingen. Diamantslijpstiften worden…

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs