Nieuwe logo Van der Ende is postuum eerbetoon aan oprichter
Van der Ende Group introduceert een nieuw logo. Het verhaal hierachter kenmerkt het familiebedrijf: veel respect voor het verleden, leven in het ‘nu’ en de blik altijd gericht op de toekomst.
“Jaren geleden dacht ik al: wanneer ik het stokje van mijn vader definitief overneem, ga ik als eerbetoon het logo aanpassen”, zegt Lex van der Ende, Managing Director Van der Ende Group.
Geschiedenis herhaalt zich
De geschiedenis zou zich dan herhalen. Want het huidige logo, de herkenbare AE, zijn de initialen van Arie van der Ende. Arie was de vader van de oprichter van Van der Ende Group, Piet van der Ende. Uit respect voor zijn vader had Piet besloten zijn initialen te verwerken in het logo. Lex: “Nu hebben we een logo waar eigenlijk alles in zit. Modern, internationaal en mijn vader. Ik ben blij en trots dat we op deze wijze m’n vader dit eerbetoon postuum hebben kunnen geven.”
Internationale strategie
Naast het eerbetoon zijn er voor Van der Ende Group nog drie belangrijke redenen voor de verandering van het logo. Logo’s zijn dynamisch, die veranderen door de jaren heen. Zo ook het logo van Van der Ende Group. Daarnaast wordt samen met het logo ook direct de nieuwe huisstijl verder uitgerold en de laatste reden is de internationale strategie van het bedrijf. Vandaar Group met een u in plaats van de Nederlandse versie. Dit nieuwe logo oogt fris, modern en ‘smoelt’ internationaal ook nog eens goed.