Okuma levert spare parts binnen 24 uur
Met haar Customer Support Centre heeft Okuma een internationaal servicenetwerk opgezet, dat snelle hulp kan bieden aan operators in heel Europa. Vanuit het Europese hoofdkwartier in Krefeld (D), coördineert Okuma het vervoer van spare parts naar klanten in 32 landen. In 95 procent van alle gevallen is de levering binnen 24 uur, waardoor dure stilstand van machines tot een minimum wordt gereduceerd.
De service van de Japanse producent van CNC-gereedschapsmachines omvat de levering van spare parts, preventief machine-onderhoud, spindelreparatie en -vervanging en lokale ondersteuning door gecertificeerde servicetechnici in heel Europa.
Preventief onderhoud voorkomt de meeste problemen die kunnen leiden tot aanzienlijke schade aan de machines. Niettemin, bij problemen met een van de 25.000 in Europa geïnstalleerde Okuma machines, is de producent in staat om onmiddellijk te reageren: naast de 35.000 spare parts die permanent op voorraad liggen in Krefeld, kan een mondiaal netwerk van geautoriseerde distributeurs meer dan 100.000 extra vervangingsonderdelen leveren. Het servicenetwerk levert uitsluitend originele vervangingsonderdelen, teneinde complicaties als gevolg van werkzaamheden en componenten van derden te voorkomen. Aangezien Okuma’s machines, besturingen en software zijn ontworpen om perfect samen te werken, kunnen problemen snel en gemakkelijk worden opgelost. Hotlines voor remote diagnoses en diagnose service apps bieden directe hulp.
Spindelreparatie Okuma’s spindel reparatie faciliteit in eigen huis repareert spindels normaal gesproken binnen vijf dagen. Om maximale betrouwbaarheid te bieden, worden niet alleen defecte onderdelen, maar alle kerncomponenten van de spindel vervangen. Defecte units worden onderzocht en hersteld op de originele teststations. Om spindels binnen 24 uur te kunnen vervangen, houdt Okuma 400 units op voorraad in Krefeld, terwijl ook nog eens 400 extra spindels beschikbaar zijn via Okuma Amerika.
Om de constante beschikbaarheid en just-in-time levering van spare parts te garanderen, heeft Okuma recent 3 miljoen euro geïnvesteerd in opslagfaciliteiten met een nieuw mobiel inklaarsysteem, meer dan 1000 vierkante meter extra vloeroppervlak en meer dan 1800 palletplaatsen. Ook is extra personeel aangenomen, dat een praktische training op de machines heeft gehad. Bovendien is extra kaderpersoneel aangenomen voor de nieuw opgezette Board Repair faciliteit. Sinds april is dit onderdeel verantwoordelijk voor de reparatie van verschillende Okuma besturingen van de OSP 7000 series.