Oliemerk Eurol in 40 jaar uitgegroeid tot wereldspeler

Precies 40 jaar geleden, op 1 februari 1977, startte Johan Pfeiffer zijn bedrijf Eurol. Hij bouwde het uit tot een groot internationaal oliemerk, dat inmiddels wereldwijd verkrijgbaar is in 75 landen.

Johan Pfeiffer blikt terug op 40 bijzondere jaren, waarin het oliemerk groeide en hij  producten zelf ging blenden om de kwaliteit en levertijden te waarborgen. De productrange groeide uit naar een totaalassortiment smeermiddelen, technische vloeistoffen, reinigings- en onderhoudsproducten. “Eén ding is in die 40 jaar tijd onveranderd gebleven, namelijk de dienstbaarheid richting de klant, vertelt Johan Pfeiffer. “Het is belangrijk om altijd meerwaarde te creëren voor de klant. De markt is continu in beweging, daarom is het voor een klant prettig om te weten dat Eurol in alles meedenkt.”
Zoon Martijn Pfeiffer sluit zich daarbij aan. Hij nam twee jaar geleden de dagelijkse leiding van het bedrijf over.

Jubileum
Eurol laat het 40-jarig bestaan niet onopgemerkt. Er is een speciaal jubileumlogo ontwikkeld dat het hele jaar door op beurzen, website, campagnes en social media zichtbaar wordt. Verder komt er een jubileumcampagne met diverse activiteiten voor medewerkers, klanten en ‘Eurol fans’.

Nieuwbouw
Martijn Pfeiffer over de toekomst van Eurol: “We staan aan het begin van een nieuwe fase in ons bestaan. We gaan voor groei, maar wel in combinatie met een toenemend bewustzijn voor duurzaamheid. In 2017 beginnen we met de nieuwbouw in Almelo. Maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt daarbij een belangrijke rol door onder meer de keuze voor duurzame bouwmaterialen en transport van goederen over water.”
“Verder ontwikkelen we smeermiddelen die bijdragen aan een lagere CO2-uitstoot, brandstofbesparing, een langere levensduur van machines en minder olieverbruik”, vervolgt Martijn. “Neem bijvoorbeeld de verschuiving naar elektrische en- of waterstof aangedreven voertuigen. Als er meer elektrische auto’s komen, zal de vraag naar motorolie logischerwijs op termijn verminderen. Maar alles wat beweegt moet gesmeerd worden, dit geldt voor zowel voertuigen als machines. Uiteindelijk zal er altijd behoefte zijn aan hoogwaardige smeermiddelen.”

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Toeleveren

Telko breidt smeermiddelenactiviteiten uit door overname van Optimol Lubrication

03-04 Deze acquisitie stelt Telko in staat om nieuwe markten te betreden en biedt een…

Toeleveren

Wijziging in management Rhenus Lub

19-02 De vorige directeur, Meinhard Kiehl, gaat met pensioen na meer dan 30 succesvolle jaren…

Toeleveren

Smeermiddel voor elektrische zware machines

20-11 Deze innovatie combineert volgens de Nederlandse smeermiddelenproducent efficiëntie, duurzaamheid en smeerprestaties. Bescherming Het Eurol…

Toeleveren

Eurol lanceert nieuw digitaal platform

13-11 Met dit nieuwe integrale platform zet de Nederlandse smeermiddelenproducent een grote stap in het…

Verspanen

VAN MIERLO bestaat 60 jaar!

07-11 De organisatie wordt geleid door Mireille van Mierlo. Zij is de tweede generatie nadat…

MetaalNieuws Extra IM

Het belang van industriële smeermiddelen

06-11 In dit artikel bespreken we het belang van het kiezen en gebruiken van de…

Toeleveren

Slijp- en snijolie rhenus EU 12-O is goed én zuinig

12-07 Het smeermiddel heeft zijn prestaties nu al bewezen in een praktijktest bij een van…

Verspanen

Gecertificeerd voor ASML Grade 2 molecular cleanliness

05-04 De Bechem Avantin 400 serie is vrij van boorzuur en formaldehyde en mengbaar met…

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs