Online Marketing: Waarom afrekenen op resultaat beter werkt dan uurtje-factuurtje.
— Advertorial —
Als het verdienmodel van een Online Marketingbureau gebaseerd is op (meer) uren maken: waarom zou je je druk maken of zaken sneller en slimmer kunnen? Sterker nog: gebruiken we niet alle argumenten om juist méér uren te maken?
Het systeem van uren nodigt – ondanks dat mensen dat misschien in hun hart wel willen – niet uit tot verbetering” Bedrijven die met traditionele bureaus samenwerken geven aan het in de praktijk lastig te vinden om te bepalen of de uren inschattingen die worden gegeven wel reëel zijn, maar geven ook aan dat zij zelf niet goed weten of wat zij vragen aan wijzigingen of acties wel de dingen zijn die leiden tot betere resultaten. Zij zijn immers geen Online marketing expert of webbouwer. In de overtuiging dat deze dynamiek anders kan en moet heeft Jelba een unieke aanpak vanaf de oprichting ruim 3 jaar geleden. Met als uitgangspunt resultaat en niet het klassieke uurtje-factuurtje model. De klanten van Jelba zijn typische B2B bedrijven, veelal MKB en actief in de Industrie. Niet bij uitstek Online Marketing gerichte bedrijven van oorsprong, maar wel met het gevoel dat Online meer leads en omzet te behalen zijn dan door de ouderwetse sales en marketing aanpak.
Wat B2B bedrijven kenmerkt is een behoefte aan een Online Marketingstrategie en een afdeling om deze ten uitvoer te brengen, zonder de kosten van een hele afdeling. Wat hen ook typeert is de wens om meetbare resultaten te halen. Niet alleen leads, maar echte business. De B2B markt heeft behoefte aan daden, geen woorden.
Jelba is B2B specialist en werkt als Online marketingafdeling voor klanten uit Industrie, Bouw, Installatie en de Logistiek. Bij Jelba is resultaat belangrijker dan het aantal gewerkte uren. Wij geloven niet in het uurtje-factuurtje model, maar willen de klant bewijzen dat ons werk écht resulteert in extra omzet. Uiteindelijk willen onze klanten geen B2B webshop of B2B website, ze willen leads en transacties. Vanzelfsprekend heb je dan een uitstekend online platform nodig en experts die toonaangevende online marketingcampagnes kunnen runnen. Maar dit is geen doel op zich. Het gaat altijd om het resultaat.
De financiële afspraken met klanten zijn dan ook heel helder: wij creëren een Online Marketingstrategie zonder dat wij daar geld voor vragen, wij bouwen de beste platforms tegen kostprijs en wij zetten de gehele B2B Online Marketingafdeling in tegen minder dan de kosten van 1 FTE. Jelba gaat pas echt geld verdienen als de gezamenlijk vastgestelde (omzet/verkoop) resultaten worden behaald. De mensen die werken bij Jelba worden niet geremd in de tijd die ze besteden aan een klant, zij hoeven zich ook niet te verantwoorden over de gemaakte uren. Zij worden wel afgerekend op het resultaat. Als de klant groeit worden zij ook beloond. Collega’s bij Jelba hebben dezelfde doelstellingen als hun collega’s bij de klant. Dat motiveert beide groepen om de meest rendement volle dingen te doen voor het bedrijf.
Het resultaat is dat wij onze klanten online enorm hebben laten groeien. Klanten zoals bijvoorbeeld SlijpExpert.nl, Dormer Pramet, Cellro, en Leering Hengelo, hebben sindsdien hun online positionering en enorm versterkt en krijgen dagelijks aanvragen en bestellingen door een verbeterde vindbaarheid en campagnes. Het motiveert ons iedere dag om het maximale effect te bereiken voor onze klanten. En de klant is blij dat hij krijgt wat hij het liefste wil: meer leads, business en omzet.
Ook interesse in leads en business uit Online? Zonder een uurtje-factuurtje model:
Bel ons op 030-2271423 of mail ons op collega@jelba.nl
Wij zijn ook aanwezig op de METAVAK – NIL Verbindingsweek Stand 461
— Avertorial —