Panoramisch zicht in Hyster heftruck door nieuw mastontwerp

Hyster heeft de hefmast van haar 2 tot 3.5 tons elektrische- en verbrandingstrucks verder ontwikkeld om de bestuurders maximaal zicht te geven, resulterend in snellere handling en hogere productiviteit.

“We hebben de zichtbaarheid van de vorken gemaximaliseerd om de chauffeur zo productief mogelijk te kunnen laten zijn. Daarnaast wordt de kans op schade aan goederen geminimaliseerd”, legt David Rowell uit, Product Marketing Manager voor Hyster.
Hyster heeft het 180 graden panoramische gezichtsveld geoptimaliseerd door het vergroten van het zicht door de mast met 50%. Deze winst is verkregen door het verplaatsen van de kettingen en het herpositioneren van de slangengroepen.
De nieuwe 3-delige Full Freelift en 2-delige LFL mastconstructies hebben onder meer wijzigingen in de structuur ondergaan die de stijfheid van de mast ten goede komen. Tevens zijn de slangen beter weggewerkt wat de levensduur van deze slangen ten goede komt. Het gevolg hiervan is dat de total cost of ownership van de truck daalt en de uptime verhoogd wordt.

De nieuwe masten zijn beschikbaar op de volgende vier modelranges:

1. H2.0–3.5 Fortens heftrucks, (hefvermogen 2.000 – 3.500 kg)
2. J2.2-3.5 elektrische heftrucks, (hefvermogen 2.200 – 3.500 kg)
3. S2.0-3.5 Fortens compacte serie, (hefvermogen 2.000 – 3.500 kg)
4. E2.2-3.5 Compacte elektrische serie, (hefvermogen 2.200 – 3.500 kg)

“Daalsnelheden zijn door deze aanpassingen ook verbeterd,” Aldus Rowell. “Testen hebben uitgewezen dat het mogelijk is om twee extra ladingen per uur per truck te handelen. Als dit over een gehele heftruckvloot bekeken wordt kan dit leiden tot significante productiviteitsverbeteringen.”
Om een en ander nog meer te verbeteren heeft Hyster ook nieuwe side-shift vorkenverstellers uitgebracht voor deze nieuwe masten. Het volledig geïntegreerde ontwerp van het voorzetstuk biedt niet alleen betere restdraagvermogens dan voorzetstukken die op het vorkenbord gemonteerd zijn, maar zorgt ook voor het gemakkelijk en snel herpositioneren van de vorken, zonder dat een chauffeur van de truck hoeft te stappen. Dit resulteert in meer productieve uren.

Hyster wordt in Nederland geleverd door Heffiq.

Tags

Bedrijvengids

Ook interessant voor jou

Transport en Logistiek

STILL C-Line focust op de essentie

05-05 Met de lancering van deze productlijn en de differentiatie van haar portfolio in ‘Xcellence…

Transport en Logistiek

Online tool voor dagelijkse controle heftrucks

01-07 Bij veel bedrijven zorgt de dagelijkse controle van heftrucks en hoogwerkers voor problemen, omdat…

Logistiek

Langere garantie lithium-ion accu’s heftrucks en magazijntrucks

12-07 Jungheinrich geeft voortaan een extra lange garantie op lithium-ion accu’s. Kopers van deze accu’s…

Logistiek

Linde HeftruckCup prooi voor Bram Luteyn

05-07 Bram Luteyn van J.M. Luteyn uit Uithuizermeeden heeft de Nederlandse Linde Heftruckcup 2017 gewonnen.…

Transport en Logistiek

Bijna hele Jungheinrich gamma met lithium-ion accu

14-02 Nog dit jaar gaat Jungheinrich meer dan 80% van zijn gamma heftrucks en magazijntrucks…

Logistiek

Linde maakt EVO-serie diesel- en LPG-vorkheftrucks compleet

06-08 Met twaalf nieuwe diesel en LPG trucks met een laadcapaciteit van 5 tot 8…

Transport en Logistiek

Zware heftrucks Linde met hefvermogens van 10 tot 18 ton

23-03 De nieuwe zware dieselvorkheftrucks HT100Ds tot HT180Ds van Linde met een hydrodynamische aandrijving zijn…

Geen categorie

Pilot met brandstofceltrucks van Toyota Material Handling

21-05 Het Franse bedrijf FM Logistic is in maart gestart met een testvloot van BT…

Metaalnieuws inBeeld

30/10/2024

VIDEO: dit was Euroblech 2024

24/10/2024

Q-Fin wint EuroBLECH Award in categorie oppervlaktetechnologie

28/10/2024

WiCAM introduceert nieuwe buigmodule op historische plek

28/10/2024

Nieuwe lasersnijmachine LVD in drie modulaire designs