Ponsgereedschappen en slijtdelen bestellen met een druk op de knop
Klanten van Trumpf kunnen sinds kort hun slijtdelen, reserveonderdelen en ponsgereedschappen letterlijk met een druk op de knop bestellen.
De MyTrumpf E-Shop is hiervoor het centrale contactpunt. Hier kunnen de onderdelen snel en gemakkelijk worden besteld. Nieuwe, extra bestelmogelijkheden maken dit nog eenvoudiger. Dankzij het Easy Order bestelsysteem hoeven klanten niet eens meer in de shop in te loggen om delen te bestellen. Ze bestellen per App, met een druk op de knop, of gebruiken een automaat.
Button op de machine
In de online handel worden al zogeheten Dash Buttons gebruikt. Dat zijn knoppen waar consumenten slechts op hoeven te drukken en het gewenste product wordt automatisch thuis bezorgd. Op dit model baseert ook Trumpf zich. De Easy Order button kunnen klanten overal aanbrengen, ook op de machine. Achter deze knop verbergt zich een reserve- of slijtdeel. Drukt de bediener hier op, dan genereert de software op de achtergrond automatisch een bestelaanvraag. Zodra de verantwoordelijke inkoper deze vrijgeeft, wordt hij aan Trumpf overgedragen. Informatie over artikel- of klantennummer hoeft de gebruiker niet aan te geven. Naast de button kan de klant ook zijn mobieltje pakken en de App openen. Deze bevat alle gebruikelijke slijtdelen. Met een paar clicks kunnen klanten hier lenzen of nozzles bestellen. Ponsgereedschappen zijn eenvoudig door het scannen van een gereedschapscode te identificeren en kunnen zo zonder inspanning worden nabesteld.
Onderdelenautomaat
Wie dat wil kan ook een onderdelenautomaat aan Easy Order verbinden. Hierin zitten dan de belangrijkste slijtdelen van de klant. Zo heeft hij steeds overzicht. De automaat doet zelfstandig een bestelling zodra een bepaalde minimum hoeveelheid is bereikt. De gebruiker geeft deze dan in de App of op zijn pc vrij.
De automaat, de App en de button verlichten naast de bestelprocessen ook de administratieve lasten in het bedrijf, aldus Trumpf. Gebruikers kunnen ieder moment inzien wie wanneer welke delen via de App, button of automaat heeft besteld. De klant kan ook verschillende gebruikersrechten in het systeem ingeven. Deze regelen wie mag bestellen en wie bestellingen mag vrijgeven. Klanten in Duitsland kunnen al gebruik maken van Easy Order. Daarnaast blijft de mogelijkheid bestaan reserveonderdelen en pons- en buiggereedschappen via een e-shop te bestellen.