RoboJob installeert vijfde systeem bij twee klanten
Robojob, specialist in het automatisch beladen en ontladen van CNC-machines, mocht dit jaar maar liefst twee keer een vijfde bestelling van één zelfde klant noteren. Eén keer bij een Belgische firma, een andere keer bij een Nederlandse firma.
Dat 2014 als een succesvol jaar zal worden afgesloten bij de Belgische specialist staat nu al vast. RoboJob noteerde het hoogste aantal bestellingen tot nu toe. Dat werd mede bereikt door een Belgische én een Nederlandse klant, die elk hun vijfde systeem aankochten. “Het is natuurlijk een leuk toeval dat het nét een Belgische én een Nederlandse klant betreft”, glundert mede-oprichter en directeur Helmut De Roovere.
De Belgische klant is Metaalconstructie Vanderscheuren uit Diksmuide, een typische toeleverancier, die behalve draai- en freeswerk ook laswerk, laserwerk, brandwerk, snijwerk en assemblage aanbiedt. Johan Gryson is hier verantwoordelijk voor de technische dienst. Hij zegt over de keuze voor RoboJob: “Om op de arbeidsmarkt competitief te zijn, hebben we in 2012 na een uitvoerige marktstudie gekozen om twee RoboJob Turn-Assists te installeren aan twee Gildemeister draaimachines. Sindsdien hebben we zelf kunnen ervaren hoe gemakkelijk het is voor elke operator om met het RoboJob-systeem te werken. En dat merken ook onze klanten aan onze strakke levertijden en aan de kwaliteit van onze producten.” “Bovendien”, licht Gryson toe, “is de Turn-Assist zo compact dat we er helemaal geen belemmering bij ondervinden. De open opstelling van RoboJob laat ons toe om op elk moment een goed overzicht te behouden op ons atelier.”
“Het spreekt dan ook voor zich dat we dit jaar opnieuw voor RoboJob gekozen hebben. De verstandhouding is erg goed, en na onze eerste twee jaar ervaring met het systeem hebben we kunnen merken dat het een degelijke oplossing is: de vijf Turn-Assists waar we nu over beschikken, zullen nog jaren kunnen meedraaien in het bedrijf doordat ze zo robuust en kwalitatief gebouwd zijn. En het is zodanig nauwkeurig, dat we beslist hebben om nog eens drie andere machines te automatiseren. De Turn-Assist reduceert namelijk het aantal fouten, en het vermindert onze looptijden. Zo heeft de flexibiliteit in onze onderneming een enorme boost gekregen, en doordat elke operator er graag mee werkt, is ook de sfeer hier optimaal”, besluit Gryson.
“Zo’n bestelling geeft natuurlijk een hele boost aan elke medewerker binnen RoboJob”, vertelt Helmut De Roovere. “Dit is waarvoor we het allemaal doen: als een klant ons zegt dat we een goed product hebben, en dat hij er zó tevreden over is dat hij een vijfde bestelling plaatst, is dat het mooiste compliment dat je kunt krijgen.”
In beide gevallen betreft het aankopen van de Turn-Assist Serie. De Roovere: “De Turn-Assist is nog steeds veruit ons meest succesvolle product, al is de Mill-Assist Essential de laatste maanden aan een sterke opmars bezig. Bij onze klanten merken we dat de behoefte er wel degelijk is om zowel de belading van draai- én freesstukken te automatiseren maar ook assen moeten beladen worden. Daarom hebben we de assenuitbreiding voor de Turn-Assist ontwikkeld. Uiteraard blijven we verder werken aan vernieuwingen en innovaties, die we ook volgend jaar weer aan onze klanten zullen kunnen aanbieden.”
Dit jaar werden ook meerdere partnerovereenkomsten ondertekend met partners in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Zweden, Australië en Nieuw-Zeeland. Daarnaast staan er nog enkele nieuwe partners op het punt om ook gecertificeerd te worden, waarna ook met hen een overeenkomst kan worden ondertekend.