Robojob vergroot flexibiliteit beladingssystemen
Robojob heeft opnieuw een vernieuwing toegevoegd aan haar beladingssystemen voor CNC-machines. De klanten voor het frezen kunnen voortaan ook hun eigen rasterplaten maken en eenvoudigweg op de tafel installeren.
“Omdat we ons met onze standaardproducten specifiek richten op de kleine tot middelgrote series, is het belangrijk dat alles snel en eenvoudig kan worden ingesteld,” legt mede-oprichter en –directeur Helmut de Roovere uit. “Daar zorgen we niet enkel met onze software voor, maar ook met de instelmogelijkheden van onze tafel, waarop de werkstukken kunnen worden gestapeld. Dankzij de opstelling van die tafel kan je met hulpstukken een tafel inrichten voor zeer kleine werkstukken tot werkstukken met een lengte van 450mm voor freesstukken. En nu geven we onze klanten voor het frezen nóg een extra keuze: als hij dat wil, kan hij voortaan ook zijn eigen rasterplaten maken en eenvoudigweg op de tafel installeren. Ook in de software kan hij dat makkelijk aangeven, en dan kan hij voor elke opdracht zélf bepalen op welke manier hij de tafel wil configureren: met onze hulpstukken, of met zijn eigen rasterplaten. Op die manier vergroten we opnieuw de flexibiliteit van onze klanten, en bovendien kan de klant zélf die rasterplaten maken. Dat scheelt ook weer in het kostenplaatje.”
Suggesties van klanten
Ook de komende maanden belooft RoboJob nog regelmatig uit te pakken met vernieuwingen en innovaties die het rendement, de efficiëntie en het gebruiksgemak van haar oplossingen verder verhogen. Vaak worden die verbeteringen doorgevoerd naar aanleiding van suggesties van klanten. Naar jaarlijkse gewoonte voerde de Belgische specialist in het automatisch beladen en ontladen van CNC-machines in juni haar klantentevredenheidsonderzoek uit. “Dat doen we al enkele jaren,” vertelt De Roovere. “En niet zomaar natuurlijk. Vooral om er zelf uit te leren en ook acties te koppelen aan de aanbevelingen die onze klanten ons aanbrengen. De resultaten worden nu volop verwerkt, maar het doet deugd dat het aantal deelnames jaarlijks verder stijgt. Hoe meer feedback we krijgen, hoe meer we kunnen verbeteren. Uit de eerste resultaten blijkt dat we hoog worden aangeschreven, zowel om onze producten maar ook om onze dienstverlening. Dat doet ons uiteraard enorm veel plezier.”