SafanDarley gaat samenwerken met Mitsubishi Electric
SafanDarley, producent van kantpersen, scharen en geautomatiseerde systemen, gaat samenwerken met Mitsubishi Electric Europe, producent van lasersnijmachines. De samenwerking geldt voor de Benelux en Duitsland.
Mitsubishi Electric Europe is een volle dochteronderneming van Mitsubishi Electric (Japan), dat al meer dan 30 jaar lasersnijmachinesontwikkelt en levert in de wereldwijde plaatbewerkingsmarkt. De onderneming heeft met meer dan 10.000 geleverde systemen een wereldwijd marktaandeel van 15 procent.
Wim van Kranen, commercieel directeur van SafanDarley, is verheugd over het partnerschap met Mitsubishi: “Met deze stap zijn wij in staat om ons marktaandeel in de verkoopgebieden verder te laten groeien in de nabije toekomst. Mitsubishi lasersnijsystemen, welke een uitstekende reputatie hebben in de wereld, passen uitstekend bij onze hoogwaardige kantpersen series E-Brake en H-Brake. Met de combinatie kunnen wij een bredere doelgroep bedienen.”
Noriaki Himi, senior manager van de Industrial Automation Machinery Department, vertelt: “Wij zoeken continu naar mogelijkheden om onze lasersnijsystemen breder in de Europese markt af te zetten. Het is een technologie met een grote toekomst, die significante kostenbesparing met zich meebrengt en helpt het milieu te beschermen. Onze samenwerking met SafanDarley is een nieuwe belangrijke stap. Onze prioriteit is het vinden van partners met dezelfde kernwaarden, ervaring en reputatie als ons. SafanDarley is een partner die voldoet aan de door ons gestelde criteria en wij geloven dat deze partnerschap een grote impact zal hebben op de gedefinieerde markten.”
Mitsubishi Electric Corporation is producent van elektronische apparatuur welke wordt gebruikt in IT en communicatie, ruimtevaart, satelliet technologie, consumenten elektronica, industriële technologie, energie, transport en gebouwen. Sinds 1978 heeft Mitsubishi Electric zijn basis in Rating nabij Düsseldorf. De volle dochter van het Japanse bedrijf doet de verkoop en marketingactiviteiten voor negen divisies in vele Europese landen.