Schuler Connect ondersteunt onderhoud op afstand
De Corona-pandemie heeft de digitalisering op bijna alle gebieden van het leven versneld; videoconferenties zijn bijvoorbeeld een integraal onderdeel van communicatie geworden. Schuler gaat met ‘Schuler Connect’ nog een stap verder. Schuler Connect is een portaal dat is ontwikkeld ter ondersteuning van industriële diensten. Het portaal verzendt niet alleen livebeelden via een app voor smartphones of smartglasses, maar biedt ook tal van innovatieve add-ons die een optimale ondersteuning voor onderhoud op afstand mogelijk maken.
Via smartphones of smartglasses kunnen lijnoperatoren met Schuler Connect snel en effectief worden geholpen door experts (foto: Schuler)
Met Schuler Connect kunnen tijdrovende en kostbare serviceoproepen worden gereduceerd, waardoor de stilstandtijden worden verkort. “Tijdens het proces gebruiken onze experts augmented reality-technologie om gerichte informatie in het beeldsignaal te mengen, waardoor de lijnoperator effectief wordt geholpen”, legt Ernst Schwoshuber, Service Sales Manager, uit. “Schuler Connect bevindt zich bij verschillende klanten in de testfase en de eerste feedback is veelbelovend”, voegt Service Managing Director Torsten Petrick toe. Binnen Schuler is het systeem al een jaar in gebruik, bijvoorbeeld voor de communicatie tussen verschillende productie- en montageafdelingen of voor kwaliteitsborging en acceptatie van persen in China.
Schuler Connect maakt deel uit van de ‘Digital Suite’ van de persfabrikant. Dit omvat ook verbeterde ‘Track and Trace’-oplossingen voor continue monitoring van de geproduceerde onderdelen, evenals het ‘Visual Die Protection’-controlesysteem, waarmee dreigende schade in een vroeg stadium kan worden gedetecteerd en geëlimineerd. Schuler benadrukt dat het bij de ontwikkeling van Schuler Connect bijzondere nadruk heeft gelegd op de beveiliging van gegevensoverdracht.