SKF lanceert vernieuwd merk
SKF, leverancier van producten en oplossingen die wrijving verminderen, brengt subtiele maar belangrijke veranderingen aan in zijn merk. Deze zijn bedoeld om het merk af te stemmen op het huidige aanbod en de actuele waarden.
“We verminderen niet alleen wrijving, maar bestrijden wrijving actief om de wereld vooruit te helpen en het verhaal te vertellen over het verschil dat we maken”, zegt Rickard Gustafson. president en CEO van SKF.
De vernieuwde merkidentiteit is gedurfder en moderner, maar toch onmiskenbaar SKF. Het omvat een subtiel herontworpen logo, een frissere blauwe kleur, een nieuw lettertype en meer onderscheidende fotografie. Als onderdeel van de update zal SKF ook betere marketingondersteuning bieden aan distributeurs, inclusief een nieuw ontworpen distributeursidentiteit die eenvoudiger, consistenter en gemakkelijker te herkennen is.
Plek in de wereld verdienen
Het vernieuwde merk weerspiegelt de business van SKF en helpt het bedrijf om zich verder te onderscheiden in de industrie, meer klanten aan te trekken en winstgevende groei te stimuleren. “Ons merk is de opeenstapeling van alles wat we doen – innovaties, waarden, mensen, reputatie, communicatie en onze gewenste toekomstige staat. Vanuit een zakelijk perspectief bouwen we aan de gunst van huidige en potentiële klanten, werknemers, investeerders, partners en anderen. Het is een manier om onze plek in de wereld te verdienen en tegelijkertijd trouw te blijven aan onze waarden en ons doel”, zegt president/CEO Rickard Gustafson.
Voortbouwen op sterke punten
De nieuwe merkstrategie bouwt voort op de historische, huidige en toekomstige sterke punten van SKF en verfijnt de communicatie om een groter verhaal te vertellen. Deze nieuwe richting is erop gericht de kloof te dichten tussen de uitgebreide impact van SKF op de wereld en de publieke perceptie, wat betekent dat de toewijding van de Groep aan innovatie, duurzaamheid en leiderschap in de industrie wordt benadrukt.
“Slechts een paar bedrijven ter wereld kunnen wrijving verminderen zoals SKF. Overal waar rotatie is, duiken wij op – van fietsen tot hogesnelheidstreinen, van papierfabrieken tot wasmachines. Fantastisch om zo’n positie te hebben, maar ook een inspirerend verhaal dat nog verteld moet worden. We bestrijden wrijving al sinds 1907 en vandaag de dag is het relevanter dan ooit tevoren”, zegt Per Nilsson, Director Communication.
“In meer dan 100 jaar van innovatie hebben we producten en oplossingen ontwikkeld die wrijving verminderen. Nu gaan we dat nog een stap verder brengen. We verminderen niet alleen wrijving, maar bestrijden wrijving actief om de wereld vooruit te helpen en het verhaal te vertellen over het verschil dat we maken”, zegt Rickard Gustafson.