Snelle groei toeleverancier 2Handle
2Handle, een gespecialiseerd toeleverancier van metalen producten gevestigd in Polen, is de afgelopen twee jaren met meer dan 50 procent per jaar gegroeid. “En we zijn vast van plan om dat dit jaar weer te doen”, zegt directeur Ton Knapen.
Voor een deel moet een uitbreiding van de activiteiten met deelmontage hiervoor zorgen. “Daardoor kunnen we nog meer toegevoegde waarde bieden voor onze klanten”, aldus Knapen, die 2Handle door de Poolse vestiging van het internationale kredietinformatiebureau D&B beoordeeld zag worden als een solide bedrijf.
2Handle is volledig in beheer en onder toezicht van een Nederlandse directie, die sinds 2004 ook in Polen is gevestigd. “Hierdoor kunnen wij een unieke formule bieden”, zegt Knapen. “Nederlandse kwaliteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit tegen zeer concurrerende prijzen.”
2Handle is onderaannemer, hetgeen betekent dat het bedrijf opdrachten aanneemt waarin het de verantwoordelijkheid neemt in ontwerp en maakbaarheid, leveringstermijn, volledige montage, kwaliteitsborging, verpakken en logistiek.
Men is gespecialiseerd in kleine staalconstructies uitgevoerd in staal, RVS en aluminium (maximaal 3x2x2 meter.) in lage volumes waarin veel handelingen zijn verwerkt. Denk aan las-, buig- en ponswerk. Knapen: “Daarnaast hebben wij uitgebreide straalfaciliteiten en een poedercoatlijn in eigen huis. Momenteel maken wij voor een klant bijvoorbeeld 250 verschillende artikelen. Deze worden besteld in oplages tot 30 stuks en volledig gepoedercoat in de gewenste kleur en verpakt binnen 4 weken op elk gewenst adres bezorgd.”
2Handle produceert kleine series van complexe werkstukken op bestelling, ook enkel stuks. Alle productie vindt plaats onder een dak, inclusief afwerking, montage en logistiek. Er wordt gewerkt volgens het Kaizen kwaliteitssysteem, waarbij elk element of product enkele malen tijdens de productie en nogmaals bij de verzending wordt gecontroleerd. Daarnaast is Knapen samen met zijn gekwalificeerde medewerkers continu op zoek naar verbeteringen in ons proces. Het Nederlandse management, zowel in de verkoop als operationeel, zorgt ervoor dat er verrassingen uitgesloten zijn en er sprake is van een prettige communicatie.