Snelle online-service Trumpf per App
Snel de juiste oplossing vinden is essentieel als bij een machine in de lopende productie een storing optreedt. Met Visual Online Support voert Trumpf een nieuw hulpmiddel in, dat het vinden van de oplossing makkelijker maakt.
Visual Online Support biedt de klant de mogelijkheid om ongecompliceerd beeld-, geluid- en videodata per App met de technische servicedienst van Trumpf uit te wisselen. Beelden kunnen bovendien van beide kanten realtime worden bewerkt. Op deze manier wordt het voor klanten mogelijk de deskundigen van Trumpf gericht en gedetailleerd over hun situatie te informeren. “Onze binnendienst servicetechnici krijgen door de verbinding met de klant via Visual Online Support een beter begrip van zelfs complexe situaties en kunnen zo duidelijk meer gevallen direct aan de telefoon oplossen. Dat verhoogt de machinebeschikbaarheid aanzienlijk en reduceert de kosten voor hun inzet ter plekke met tot wel 25 procent. Om nog maar te zwijgen van de betere mogelijkheden om de juiste spareparts te identificeren”, aldus Sebastian Fuhrich, productmanager technische service bij Trumpf.
Eenvoudig en zeker verbinden
Om het voor de klant makkelijk te maken en om een veilig gebruik van data te verzekeren, implementeert Trumpf Visual Online Support in een concept, dat volledig onafhankelijk is van de IT-infrastructuur van de klant. Hiervoor maakt de App voor de datatransmissie gebruik van een WLAN-hotspot, die in de machine wordt gebouwd, het zogeheten Wireless Operation Point, en het al sinds vele jaren bewezen Telepresence Portal voor data-overdracht. Als een klant Visual Online Support wenst te gebruiken, heeft hij naast een service-overeenkomst Visual Online Support en de Wireless Operation Point een tablet-pc met geïnstalleerde Visual Online Support App nodig. Zodra er service nodig is, volgt het gebruik van Visual Online Support in enkele stappen. Eerst legt de klant contact met de technische servicedienst van Trumpf en zet samen met de service engineer een veilige teleservice verbinding op naar de betrokken machine. Aansluitend start de klant de App op zijn tablet. Zodra de App via het Wireless Operation Point verbinding met de machine heeft gemaakt, kunnen de data uitgewisseld worden. Zo biedt Trumpf de klanten naast de telefonische ondersteuning, teleservice en service ter plekke nog een mogelijkheid aan om contact te hebben met de servicetechnici.