Sterk werkgeversmerk trekt juiste mensen aan
Metaalunie Academie biedt Metaalunieleden de nieuwe cursus Employer Branding aan.
De cursisten werken aan de hand van een opdrachtenboek aan hun WWP, een vacaturetekst, storytelling voor hun bedrijf en uitgewerkte ideeën voor de interne recruitmentcultuur.
MKB-maakondernemers merken dagelijks de effecten van de huidige krappe arbeidsmarkt. Belangrijk voor een bedrijf is daarom in deze moeilijke omstandigheden toch de juiste mensen aan te trekken en huidige medewerkers te behouden. Dit kan door gebruik te maken van employer branding, het bouwen van een sterk werkgeversmerk. Om Metaalunieleden hierbij te kunnen ondersteunen is er nu de nieuwe cursus Employer Branding.
Goede marketing en communicatie
Deelnemers aan de cursus leren hoe de unieke werknemerswaardepropositie (WWP) van een bedrijf geformuleerd worden en hoe dit vertaald kan worden naar een goede marketing- en communicatiemiddelenmix. Resulterend in het aantrekken van nieuwe werknemers en het behouden van huidige medewerkers. De cursisten werken aan de hand van een opdrachtenboek aan hun WWP, een vacaturetekst, storytelling voor hun bedrijf en uitgewerkte ideeën voor de interne recruitmentcultuur. Aanvullend op de cursus, plant de cursusleider binnen een week een online vervolggesprek van een uur om de resultaten van het opdrachtenboek te bespreken. Daarnaast kunnen deelnemers zelf agendapunten aandragen en eventueel collega’s laten aansluiten bij het gesprek.
Datum en locatie
De cursus wordt gehouden op woensdag 5 april van 09.00 uur tot 17.00 uur in het gebouw van Koninklijke Metaalunie te Nieuwegein. Deelname kost € 395,- (excl. BTW) per deelnemer. Een lunch, cursusmateriaal en het online vervolggesprek zijn in de prijs inbegrepen. Ondernemingen die vallen onder de CAO voor het Metaalbewerkingsbedrijf en daardoor ook bijdragen aan OOM, kunnen bij Stichting OOM informeren naar de mogelijkheden voor een bijdrage voor deze cursus.
Aanmelden kan hier.