thyssenkrupp Materials Services neemt data-bedrijf over
thyssenkrupp Materials Services heeft het data-analyse- en datawetenschapsbedrijf Westphalia DataLab overgenomen. Met de aankoop verwacht de staaldistributeur zijn expertise in digitale toeleveringsketens te versterken en de ontwikkeling van concrete oplossingen te versnellen.
thyssenkrupp Materials Services investeert in nieuwe digitale bedrijfsmodellen, met name in supply chain-diensten.
Als onderdeel van de strategische ontwikkeling van ‘Materials as a Service’, investeert thyssenkrupp Materials Services in nieuwe digitale bedrijfsmodellen, met name in supply chain-diensten. Zo worden prognoseoplossingen gebruikt om de serviceniveaus voor klanten te verbeteren en hun voorraden te verkleinen met behulp van data-analyse langs de toeleveringsketen.
Een project op dit gebied is de op kunstmatige intelligentie gebaseerde pacemaker, die momenteel verder wordt ontwikkeld in het bedrijf thyssenkrupp Materials DataflowWorks.
De overname van Westphalia DataLab is bedoeld om de productvolwassenheid en marktintroductie van pacemakers verder te bevorderen. Voor dit doel zal het bedrijf hooggekwalificeerde medewerkers aantrekken met een sterk niveau van expertise in het valideren, implementeren en opschalen van voorspellende AI- en datawetenschapsprojecten. “Met de overname van Westphalia DataLab door thyssenkrupp Materials Services komen datawetenschap en business samen”, aldus Reiner Kurzhals, oprichter en CTO van Westphalia DataLab, dat in 2020 de Duitse Kunstmatige Intelligentie Award won.