Van der Ende lanceert e-brand
Met de introductie van het e-brand ‘e-Meta Intelligence’, dat overkoepelend is voor alle slimme, eigen producten, zet Van der Ende Groep een grote stap voorwaarts in de digitale wereld.
In toenemende mate lopen fysieke en digitale werelden in elkaar over. Ontwikkelingen zoals robotisering, artificial intelligence en Internet of Things versnellen dit proces. “De 4e industriële revolutie is een feit”, zegt Lex van der Ende, Managing Director Van der Ende Groep “Het is daarom niet de vraag of, maar meer hoe we op deze veranderingen in moeten spelen. Zoals onze visie ook beschrijft, benaderen we vraagstukken graag vanuit een niet alledaagse invalshoek. Zo ook nu.”
Naast het tuinbouwsegment waarin Van der Ende Groep actief is, ziet het bedrijf ook in de overige sectoren zoals industrie, overheid en bouw/aannemerij de behoefte naar slimme producten hand over hand toenemen. Micha van Nieuwkerk, General manager Moor Filtertechniek, onderdeel van Van der Ende Groep: “Jaren geleden zijn we al voorzichtig gestart met het verzamelen van data uit onze waterbehandelingsproducten, maar nu wordt het tijd dat we dit gaan verbreden en verdiepen.” Zo werd het idee geboren om een e-brand aan het merkenpallet van Van der Ende Groep toe te voegen. Ter ondersteuning van deze ontwikkeling introduceert de groep op de eerstvolgende internationale GreenTech beurs in Amsterdam (11-13 juni) een product met e-Meta Intelligence.