Webportal MCB steeds vaker gebruikt
MCB beschikt over een breed en diep assortiment staal, RVS, aluminium en non-ferro. Maar bovenal helpt de metaalleverancier in Valkenswaard zijn partners met vooruitgang, productie- en efficiƫntieverbetering, innovatie, ambitie en groei.
Nieuwe investeringen in het webportal zorgen voor een toename van het gebruik daarvan. Met ontwikkelingen als track & trace loopt MCB voorop in de sector; klanten kunnen hierdoor het webportal zien of hun bestelling onderweg is en wat de verwachte aankomsttijd is.
MCB werkt ook met steeds meer klanten samen via EDI, de uitwisseling van informatie rond orders gaat dan vrijwel automatisch. Klanten kunnen via de EDI-koppeling digitaal calculeren, bestellen, inboeken en hun facturen controleren in hun eigen ERP-systeem. Met als doel tijdsbesparing en minder fouten. De fase die volgt op EDI zijn de āwebservicesā, een stap die MCB heeft genomen om klanten al bij het calculeren inzicht te geven in de voorraad en verwachte levertijd van het materiaal. Eigenlijk kijken ze direct mee in het systeem van MCB.
MCB is bij een aantal klanten ook actief met Vendor Managed Inventory (VMI). Hierbij beheert MCB de voorraden in de gehele keten, ook van de klanten. Hiermee biedt de metaalleverancier āvoldoende beschikbaarheidā in plaats van een orderproces. Wanneer VMI wordt toegepast, meet MCB de voorraad van de klant en bepaalt wanneer deze moet worden aangevuld op basis van afspraken over de minimale en maximale voorraadniveaus. MCB bepaalt zelf de tijdstippen van voorraadaanvulling en reduceert hiermee onder meer het aantal transportbewegingen. De voordelen van VMI zijn over het algemeen dat de service toeneemt en de gemiddelde voorraad daalt.
MCB, stand D082