Welderbrand levert alles wat een lasser nodig heeft
De lasindustrie is een nieuw, bijzonder merk rijker: Welderbrand. Het is een onderdeel van Kumoweld in Assen en is op de markt gebracht om de lasser van de beste producten en diensten te voorzien in de vorm van een totaalconcept.
Broers René en Richard Kuipers staan aan het roer van Welderbrand. René Kuipers: “Als organisatie zijn we actief in de markt van lassen. We leveren álles wat een lasser nodig heeft: van lasbenodigdheden, apparatuur, gas tot opleidingsfaciliteiten. Daarnaast zijn we NIL (Nederlands Instituut voor lastechniek) gecertificeerd en werken op het gebied van opleidingen nauw samen met dit instituut. We leveren dus alles wat een lasser in staat stelt zijn werk uitstekend uit te voeren.”
Onderscheidend in de branche
Welderbrand onderscheidt zich in de branche omdat het werkt voor de lassers en niet voor de inkopers. Richard: “Bij Welderbrand werken mensen met liefde voor het lasvak. We richten ons met name op Noord-Oost Nederland. Dit is de markt waar we ons het beste thuis voelen en waar we graag actief willen blijven. Wel verwachten we de groei, ingezet tijdens de crisis, de komende jaren door te gaan zetten.”
Speciaalbiertje
Het merk onderscheidt zich ook door unieke concepten aan haar naam te koppelen. Welderbrew bijvoorbeeld, is een speciaalbiertje, gelabeld voor Welderbrand. Het bier wordt selectief weggegeven aan onder andere klanten, relaties en cursisten die de opleiding hebben afgerond. Verder organiseert Welderbrand jaarlijks een competitie voor klanten waarbij de beste lasser wordt benoemd tot de Welderchamp. Ook de Welderlounge, de VIP room op het TT circuit waar fans elkaar kunnen ontmoeten, is uniek. Hier is Welderbrand eind juni tijdens de Dutch TT, feestelijk gelanceerd in aanwezigheid van een aantal genodigden.